Neen, zij menen dit niet. Ikzelf heb het na jaren nu via mijn huidige psychiater zélf ingezien waar het probleem ligt en vervolgens zelf autisme laten onderzoeken.1. De VDAB kan je niet verplichten om een job in het normale circuit aan te nemen als je dit volgens hen niet aankan. Gezien zij menen dat je dit niet aankan, heeft men je blijkbaar naar GTB verwezen.
dat hoeft die arts ook niet te kennen. Hij moet enkel kunnen inschatten of jij al dan niet terecht iets weigerde. Gezien jij het hier hebt over het weigeren van een bepaalde job in een beschutte werkplaats, zal men enkel kijken of de reden die jij opgeeft om de job te weigeren terecht is. Men zal dus eerder kijken naar de jobinhoud en jij zal moeten argumenteren waarom je fysiek/psychisch niet in staat bent om deze te doen. Pas op: niet graag doen is NIET gelijk aan niet in staat zijn. Tegen de beslissing die de RVA neemt op basis van de arts is beroep mogelijk bij de arbeidsrechtbank. In het geval dat je naar de rechtbank stapt én dat er een medische discussie is (en jij door een arts naar jouw keuze gesteund wordt), zal een expert je onderzoeken en zich daarover oordelen.JPV,
Ben document 070514 even gaan lezen. Tja, dat is een bos waar je de bomen niet meer door ziet hé. Eigenlijk komt het in mijn geval hierop neer (als ik het een beetje begrijp tenminste): een arts van RVA/VDAB zal bepalen wat ik kan en niet kan. Mij goed, maar dan verwacht ik wel dat die arts alle fijgevoeligheden en verschillende facetten van het autismespectrum kent. Dat betwijfel ik, want zowel de psycholoog als de psychiater die mij reeds een jaar begeleiden geven toe dat dit onmmogelijk is...
Je kan jezelf niet verwijzen naar GTB. Gezien je autisme zullen zij menen dat je dit niet aankan en je doorverwezen hebben naar GTB. Heeft dus niks te maken met wie het autisme heeft onderzocht, wel de doorverwijzing.Neen, zij menen dit niet. Ikzelf heb het na jaren nu via mijn huidige psychiater zélf ingezien waar het probleem ligt en vervolgens zelf autisme laten onderzoeken.1. De VDAB kan je niet verplichten om een job in het normale circuit aan te nemen als je dit volgens hen niet aankan. Gezien zij menen dat je dit niet aankan, heeft men je blijkbaar naar GTB verwezen.
Hoezo dat hoeft hij niet te kennen????? Hoe kan hij dan inschatten of ik wel terecht een bepaalde reden aanhaal waarom ik een bepaalde job wel of niet aankan?dat hoeft die arts ook niet te kennen. Hij moet enkel kunnen inschatten of jij al dan niet terecht iets weigerde. Gezien jij het hier hebt over het weigeren van een bepaalde job in een beschutte werkplaats, zal men enkel kijken of de reden die jij opgeeft om de job te weigeren terecht is. Men zal dus eerder kijken naar de jobinhoud en jij zal moeten argumenteren waarom je fysiek/psychisch niet in staat bent om deze te doen. Pas op: niet graag doen is NIET gelijk aan niet in staat zijn. Tegen de beslissing die de RVA neemt op basis van de arts is beroep mogelijk bij de arbeidsrechtbank. In het geval dat je naar de rechtbank stapt én dat er een medische discussie is (en jij door een arts naar jouw keuze gesteund wordt), zal een expert je onderzoeken en zich daarover oordelen.JPV,
Ben document 070514 even gaan lezen. Tja, dat is een bos waar je de bomen niet meer door ziet hé. Eigenlijk komt het in mijn geval hierop neer (als ik het een beetje begrijp tenminste): een arts van RVA/VDAB zal bepalen wat ik kan en niet kan. Mij goed, maar dan verwacht ik wel dat die arts alle fijgevoeligheden en verschillende facetten van het autismespectrum kent. Dat betwijfel ik, want zowel de psycholoog als de psychiater die mij reeds een jaar begeleiden geven toe dat dit onmmogelijk is...
geen probleem. Het is niet verboden in België om mensen die profiteren van het systeem aan te geven. Besef echter dat mensen net zoals jij mss sommige zieken als profiteurs beschouwd, jou evengoed als profiteur zullen beschouwen omwille van een, voor hen, onbestaande ziekte "autisme".Sta mij toe dat als ik 'gewongen' wordt om een job te aanvaarden dat ik even met de grove borstel doorheen enkele (?) andere werklozen ga, O.K.? Iedereen gelijk voor de wet hé!