deeltijds werken en bij krijgen van rva

stefke77
Topic Starter

deeltijds werken en bij krijgen van rva

#1 , 22 nov 2010 22:21

hallo,
Ik werk deeltijds en krijg nog aanvullend uitkering van de rva. Ben gezinshoofd met 2 kids ten laste. Nu is mn vraag of ik in bij beroep mag gaan of zal ik dan mn bijkomende uitkering verliezen? Ik weet natuurlijk niet op voorhand hoe mn verdienste gaat zijn vandaar dat ik (voorlopig) niet kan zonder die bijkomende uitkering.
Hartelijk dank,
stefke77

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 23 nov 2010 07:49

Beschrijf eens:
- wat je van bijberoep wil doen
- wanneer je het zou doen ('s avonds, overdag, in het weekend, ...)
- hoe vaak je het zou doen per maand

(alles hangt daarvan af)

fendtje

#3 , 23 nov 2010 15:40

hallo,
Ik werk deeltijds en krijg nog aanvullend uitkering van de rva. Ben gezinshoofd met 2 kids ten laste. Nu is mn vraag of ik in bij beroep mag gaan of zal ik dan mn bijkomende uitkering verliezen? Ik weet natuurlijk niet op voorhand hoe mn verdienste gaat zijn vandaar dat ik (voorlopig) niet kan zonder die bijkomende uitkering.
Hartelijk dank,
stefke77

Deeltijds werken is deeltijds werken.
bij beroep is verlies van bypassing.
ga maar eens lezen op rva.be.

Reclame

JPV

#4 , 23 nov 2010 16:39

bijpassing kan perfect nog... alles hangt af van hoe groot het bijberoep is.

stefke77
Topic Starter

#5 , 23 nov 2010 20:20

hallo,
Ik zou demonstratie's geven die s'avonds zouden doorgaan. Dit zou normaal gezien ongeveer 1x per week zijn.
groetjes stefke

JPV

#6 , 24 nov 2010 08:01

demonstraties van wat?

stefke77
Topic Starter

#7 , 24 nov 2010 18:22

hallo,
Dit zijn demonstratie's van poetsproducten

JPV

#8 , 24 nov 2010 18:40

ok: 's avonds in de week (inclusief vrijdag): geen probleem en geen directe invloed op uitkering. Je moet het wel vooraf aangeven en indien je teveel verdient, zal je een stuk werkloosheid moeten terugbetalen.

in het weekend: voor elke dag dat je een demonstratie geeft, zal je je dopkaart moeten zwartkleuren.

Terug naar “Werkloosheid”