Fout in opzeggingsbrief autoverzekering?

Adrian
Topic Starter

Fout in opzeggingsbrief autoverzekering?

#1 , 30 nov 2010 01:17

Beste forumleden,

Op 28 oktober 2010 stuurde ik een opzeggingsbrief naar mijn verzekeraar omwille van een tariefwijziging op 5 oktober 2010. (Opzeggingsrecht: binnen 30 dagen na bekendmaking tariefwijziging). Op 16 November 2010 krijg ik een herinnering dat ik mijn premie moet betalen. Hierna heb ik mijn verzekeringsmaatschappij gecontacteerd en kom ik te weten dat mijn verzekering is opgezegd op 1 November 2011 i.p.v. 1 November 2010 (eerstvolgende vervaldag). Dit is zo gebeurt omdat ik een fout heb gezet in mijn opzeggingsbrief. (zie hieronder)

Heb ik recht op een opzegging, of ben ik sowieso nog een jaar verbonden aan dit contract?

Alvast bedankt.

Groeten,
Adrian

--------------------------------------------------------------------------------------------
Opzeggingsbrief:
--------------------------------------------------------------------------------------------

Betreft : Opzegging autoverzekering

Klantnummer: XXXXXX
Contractnummer : XXXXXX
Referte van het contract: VOERTUIG XXXXXX
Vervaldag : 1/11/2011 (Dit had 1/11/2010 moeten zijn volgens de verzekeringsmaatschapij)

Opzegging voor de eerst mogelijke datum omwille van een wijziging van het verzekeringstarief op 5 oktober 2010.

Hierbij meld ik u dat ik de betreffende polis en elk andere polis waardoor voornoemde polis werd vervangen of gewijzigd, opzeg tegen de hierboven vermelde vervaldag.

Indien deze datum niet juist is, verzoek ik u deze opzegging te aanvaarden voor de werkelijke eindvervaldag.

Gelieve mij de ontvangst van dit schrijven te bevestigen binnen de acht dagen, samen met uw opmerkingen en de eventueel gewijzigde vervaldag. Na die periode beschouw ik mijn opzeg als door u aanvaard.

Hoogachtend,
Adrian

Opgemaakt te .... op 28 oktober 2010

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2010 12:29

Je hebt dus inderdaad ruimschoots op tijd uw verzekering opgezegd. Dan moet je die, volgens mij, ook uitdoen tot die datum.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2010 12:57

Vervaldag : 1/11/2011 (Dit had 1/11/2010 moeten zijn volgens de verzekeringsmaatschapij)

Opzegging voor de eerst mogelijke datum omwille van een wijziging van het verzekeringstarief op 5 oktober 2010.
Het staat er dus een keer verkeerd en een keer correct in.

Reclame

Adrian
Topic Starter

#4 , 30 nov 2010 13:10

Bedankt voor de hulp en reacties. Ondertussen heeft de verzekering toch mijn opzegging aanvaard voor 1/11/2010.

digo

#5 , 30 nov 2010 16:18

Het opzeggingsrecht wegens tariefwijziging geldt tot 3 maand na de vervaldag indien de tariefwijziging niet eerder werd meegedeeld dan op het vervaldagbericht.

Terug naar “Algemeen”