Welja zoiets is het ongeveer.. We hebben dan ook (nog) niet de echte reden voor ons verzoek gegeven.Normaal gezien wel lijkt me. Afhankelijk van de bedoeling achter het verzoek zal dit wel makkelijker of moeilijker te bekomen zijn. ( het "baas, mijn vrouw denkt dat ik haar bedrieg en geen overuren maak" zal makkelijker binnengaan dan " ik ben er zeker van dat ik 15 uur meer heb gepresteerd..")
normaal gezien staat al die informatie op je loonfiche , de lijst wanneer u heeft getikt met uw badge heeft u volgens mij geen recht op en is ook geen bewijs van tewerkstelling van het moment u tikt tot het moment u tikt je kan best een uur vroeger op je werk aankomen en tikken met uw badge zonder dat er sprake is van arbeidsduurHey,
Is een werkgever verplicht om -indien werknemer hierom verzoekt- een afschrift te bezorgen van de uren en dagen waarop je gewerkt hebt?
Het gaat om een 'timing system' met een badge, waarmee je dus 'inlogged' als je aankomt en 'uitlogged' als je vertrekt.
Bedankt.
Zo simpel is het toch niet voor iedereen.normaal gezien staat al die informatie op je loonfiche , de lijst wanneer u heeft getikt met uw badge heeft u volgens mij geen recht op en is ook geen bewijs van tewerkstelling van het moment u tikt tot het moment u tikt je kan best een uur vroeger op je werk aankomen en tikken met uw badge zonder dat er sprake is van arbeidsduurHey,
Is een werkgever verplicht om -indien werknemer hierom verzoekt- een afschrift te bezorgen van de uren en dagen waarop je gewerkt hebt?
Het gaat om een 'timing system' met een badge, waarmee je dus 'inlogged' als je aankomt en 'uitlogged' als je vertrekt.
Bedankt.
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=408" onclick="window.open(this.href);return false;
5. omvang van de prestaties (uren, dagen, maanden, aantal stuks, enz.);
en waar haal je die 200% voor zaterdags werken vandaan ? als ik zaterdag werk in mijn shift wordt ik aan 200% betaald (andere shiften aan 150%) maar dit staat in een sectoriele cao en is heel uitzonderlijkHet werk wordt gedaan via een uitzendkantoor.
Het is niet het aantal gepresteerde uren dat betwist wordt; wel de dag (zaterdag, 200% verloning) die betwist wordt..
heb je een rechtsbron waaruit je dit kan afleiden ? is dit niet het geval kan je zich enkel voor een loontoeslag op art 29§1 arbeidswet beroepen als er sprake is van overwerkHet zijn werkweken van maandag tot vrijdag. Zaterdagwerk (uitzonderlijk) wordt dubbel betaald.
dan kan u best klacht neerleggen bij de inspectie van de sociale wettenDe 'normale' werknemers worden op zaterdag aan 200% betaald..