Ouders verbieden auto?

Jensz
Topic Starter

Ouders verbieden auto?

#1 , 12 dec 2010 18:40

Beste,

Ik word op 18 januari, 18jaar.
Ik zou me graag een auto kopen.
Maar, ik ben mijn jaar blijven zitten op school,
dus ik zit in het 5de middelbaar.

Mijn ouders zeggen;
je mag pas een auto kopen als je je 6de jaar geslaagd bent.
Mag dit?
Ik leef nog bij hun dus sta ik onder hun regels neem ik aan?

Ik probeer toch een achterdeurtje te vinden aangezien ik bijna 18 ben..

Mvg, Jens
God grant me the serenity to accept the things I can not shoot,

The courage to shoot the things I can,

and the wisdom to hide the bodies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2010 19:00

En wie gaat de verzekering betalen?
Als 18 jarige een verzekering afsluiten ? laat staan de rest?
Rijbewijs - autoverzekering - verzekering bestuurder en familiale verzekering gezien ouders daar zeker geen extra uitgave voor willen doen vermoed ik.
Effekes een rood lichtje meepakken, wat teveel drinken pak zo'n € 500 aan boetes enz enz
Los van de zever die je thuis zal hebben ... als je een auto kan betalen wel begin dan maar om kost en inwoon en uw studies te betalen...
Ik wil maar zeggen.
Niet doen dus.

Jensz
Topic Starter

#3 , 12 dec 2010 19:14

En wie gaat de verzekering betalen?
Als 18 jarige een verzekering afsluiten ? laat staan de rest?
Rijbewijs - autoverzekering - verzekering bestuurder en familiale verzekering gezien ouders daar zeker geen extra uitgave voor willen doen vermoed ik.
Effekes een rood lichtje meepakken, wat teveel drinken pak zo'n € 500 aan boetes enz enz
Los van de zever die je thuis zal hebben ... als je een auto kan betalen wel begin dan maar om kost en inwoon en uw studies te betalen...
Ik wil maar zeggen.
Niet doen dus.
Hier heb je wel gelijk in, ik ben trouwens nog steeds werkzoekende. Weekendjobs enzo.
Hmm :(
God grant me the serenity to accept the things I can not shoot,

The courage to shoot the things I can,

and the wisdom to hide the bodies.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 dec 2010 19:27

Ik denk als ouders zien dat je het meent en je best doet er veel kan veranderen.
Ik zie een van onze eigen kinderen iets jonger dan u en 'nogal' wat problemen.
Wat te doen met iemand die echt de verkeerde kant opgaat ( niet dat u dat doet hoor).
We hebben dan een serieus gesprek gedaan NADAT we hadden gevraagd zelf met een voorstel te komen.
Ondertussen zijn we 15 jaar verder en kind heeft zich niet alleen herpakt maar is een voorbeeld geworden voor.
Iemand die niet in x sloten tegelijk zal lopen en steeds op pootjes terecht komt met een goede kijk op het leven.

Terug naar “Andere”