BASE probleem overdracht belkrediet

Sepro
Topic Starter
Berichten: 3

BASE probleem overdracht belkrediet

#1 , 11 dec 2010 11:12

Door de laatste maanden minder te bellen viel met op dat niet opgebruikt belkrediet 1 maand wordt overgedragen om dan (indien niet opgebruikt) te verdwijnen.

Dit terwijl bij aansluiting ik hier expliciet naar heb gevraagd en dit anders werd voorgesteld. Ook zijn hun algemene voorwaarden (zie lager) hierover onduidelijk. Ze spreken over "niet opgebruikt belkrediet", zonder verder te specifieren dat dit enkel van de lopende maand is.

Wat zijn m'n opties hier? Na meermaals via de website contact proberen te nemen, geen reactie gehad. Sowieso wacht ik voorlopig af om de openstaande facturen te betalen (en ben overgeschakeld naar 'n andere provider die wat transparanter is over z'n tarieven).

Uit de voorwaarden
F.7.2. Verschillende Tariefplannen voorzien in de mogelijkheid om door de Klant niet
opgebruikte belwaarde over te dragen naar de volgende maand. In dergelijk geval
verloopt het gebruik van de belwaarde als volgt : de Klant gebruikt eerst de belwaarde
van de "nieuwe" maand op en pas daarna wordt gebruik gemaakt van de overgedragen
belwaarde van de vorige maand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3140
Locatie: st-niklaas

#2 , 11 dec 2010 13:05

ik zou er ook vanuit gaan dat u belkrediet telkens word overgedragen naar de volgende maand zonder dat u belkrediet vervalt ( u operator kennen zou helpen om de echte specialisten dit eens door te laten nemen :) )


u kan altijd info vragen bij de ombudsman voor telecommunicatie of op de site van TIK aangaande dit "probleem".

Tope
Berichten: 919

#3 , 11 dec 2010 15:10

Bij Base wordt je tegoed overgedragen naar de volgende maand.
Als je het dan niet opgebruikt hebt dan 'verdampt' het.
Ik heb zo tijdens een verblijf van 6 maanden in Senegal vele eurootjes van mijn maandelijks beltegoed weten 'verdampen'.

Ik ga eens informeren naar hun Postpaid 0 abonnement, want dan betaal je alleen wat je verbruikt.

Misschien is deze formule ook interessant voor jou?

Reclame

Sepro
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 11 dec 2010 18:31

Dan is de implementatie anders als wat in hun voorwaarden staat (en zoals het in de winkel destijds uitgelegd is). Ze hebben het over belwaarde die wordt overgedragen, er staat niet gespecificeerd dat dit enkel de belwaarde is van de laatste maand. Lijkt me toch niet zuiver tot op de draad.

Gezien de laatste maanden uitzonderlijk waren heeft met tot nu toe behoorlijk weinig gekost. Bovendien ben ik lang genoeg bij base om kostenloos m'n contract te verbreken en dat is ondertussen al gebeurd.

Ik heb alvast 'n klacht bij de ombudsdienst telecommunicatie neergelegd. Bovendien zijn er nog wat meer "onregelmatigheden" in hun facturen, zoals data trafiek die bijgeteld wordt bij de factuur ipv de belwaarde afgetrokken te worden (staat ook niet in de voorwaarden), de laatste maand werd er zelfs een verkeerd bedrag overgedragen en natuurlijk het gebrek aan service om de nodige uitleg bij die facturen te geven.

Lanox
Berichten: 3828
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 dec 2010 10:04

Uit de voorwaarden
F.7.2. Verschillende Tariefplannen voorzien in de mogelijkheid ...
U dient dus in eerste instantie te gaan kijken naar de voorwaarden van Uw tariefplan.

fendtje
Berichten: 234
Locatie: burcht

#6 , 13 dec 2010 10:20

Door de laatste maanden minder te bellen viel met op dat niet opgebruikt belkrediet 1 maand wordt overgedragen om dan (indien niet opgebruikt) te verdwijnen.

Dit terwijl bij aansluiting ik hier expliciet naar heb gevraagd en dit anders werd voorgesteld. Ook zijn hun algemene voorwaarden (zie lager) hierover onduidelijk. Ze spreken over "niet opgebruikt belkrediet", zonder verder te specifieren dat dit enkel van de lopende maand is.

Wat zijn m'n opties hier? Na meermaals via de website contact proberen te nemen, geen reactie gehad. Sowieso wacht ik voorlopig af om de openstaande facturen te betalen (en ben overgeschakeld naar 'n andere provider die wat transparanter is over z'n tarieven).

Uit de voorwaarden
F.7.2. Verschillende Tariefplannen voorzien in de mogelijkheid om door de Klant niet
opgebruikte belwaarde over te dragen naar de volgende maand. In dergelijk geval
verloopt het gebruik van de belwaarde als volgt : de Klant gebruikt eerst de belwaarde
van de "nieuwe" maand op en pas daarna wordt gebruik gemaakt van de overgedragen
belwaarde van de vorige maand.

hallo,

wakker worden Proximus past dit ook al vele jaren toe.
daarom nu bij Simyo allemaal dat gedoe van minuten niet.

Sepro
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 13 dec 2010 10:54

hallo,

wakker worden Proximus past dit ook al vele jaren toe.
daarom nu bij Simyo allemaal dat gedoe van minuten niet.
Daar zijn voorwaarden voor (die gelden voor m'n tariefplan). Net zoals je met telenet voor X gieg per maand betaald, maar gebruik je die niet ben je ze kwijt. Dat steken ze niet onder stoelen of banken, ik weet niet hoe proximus alles voorstelt, maar als het als dusdanig in de voorwaarden beschreven staat kan dat.

Gezien de vele klachten over operatoren, zowel hier als elders, ben ik ondertussen ook terug overgeschakeld naar 'n pre-paid oplossing.

Terug naar “Consumenten Koop”