Schrappen als titularis van een bankrekening

El Tricko
Topic Starter

Schrappen als titularis van een bankrekening

#1 , 17 dec 2010 00:07

Mijn ex-vriendin en ik hebben een gezamenlijke rekening naar aanleding van het aankopen van een huis zo'n drie jaar geleden. Na heel wat gepalaver heb ik eindelijk het huis kunnen overnemen en is de verdelingsakte getekend. Ik heb een ander woonkrediet aangegaan bij een andere bankmaatschappij waardoor het oude woonkrediet teniet gedaan wordt bij de bank waar we nog een gezamenlijke rekening hebben. Aangezien het oude woonkrediet bij de desbetreffende bank niet meer bestaat, kan de gezamenlijke rekening eindelijk ook stopgezet worden. Zij heeft die rekening nog wel een tijd gebruikt en deze staat nu 635 euro in het rood. Ze heeft me er lang mee gechanteerd dat als ik de helft van de schulden niet meebetaal, dat ze dan de verdelingsakte ook niet tekent ... Nu heb ik de helft van het schuldbedrag overgeschreven, 317 euro 50 eurocent. Maar ik zie dat ze nog steeds geen aanstalten maakt om haar deel ook te betalen ... Kan ik mij als titularis laten schrappen van die rekening zonder haar toestemming ? Of zijn er altijd handtekeningen nodig van beide partijen ? En wat kan ik doen als ze weigert te betalen ? Kan de bank dan verhaal halen op mij, ook al heb ik de helft van haar schulden al betaald ? Alvast bedankt voor de hulp !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 dec 2010 14:04

Om een rekening op naam van beiden te doen annuleren of een co-titularis te schrappen , is het akkoord en handtekening van beiden nodig. Een debetstand kan door de bank bij beiden opgeeist worden. Dikwijls doen ze dat wel bij diegene waarbij dat het gemakkelijkst gaat. Die klant moet dan maar bij de andere een deel terugeisen. Als U nog een deel aan haar moet betalen , hou je dat bedrag achter. Dan ben je zeker.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

El Tricko
Topic Starter

#3 , 18 dec 2010 22:50

Maar ik heb de helft van dat debetbedrag al betaald, de andere helft zou zij betalen als afgesproken, maar ze weigert nu dat bedrag te betalen ... Kan de bank dat bedrag van haar eisen aangezien ik de andere helft al betaald heb ? Of werkt dat zo niet ?

Reclame

Creatief

#4 , 20 dec 2010 10:46

De bank kan niets eisen van je ex-vriendin. Je dient onderling overeen te komen met je ex-vriendin. De bank moeit zich niet met uw persoonlijke belangen.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2011 09:16

De bank kan niets eisen van je ex-vriendin.
Zoals Wanton al zei, de bank is enkel geïnteresseerd in het recupereren van haar geld, en dit kan ze zowel bij U als bij Uw (ex)vriendin.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jan 2011 09:52

Heeft u nog een andere rekening bij de bank?
Of uw vriendin.
U kan al uw andere rekeningen schrappen

Terug naar “Bank & Beurs”