onaangekondigd bezoek

xantippe
Topic Starter

Re: onaangekondigd bezoek

#16 , 17 dec 2010 19:20

ah màn... ten eerste waren ze pas hier rond half twee en ten tweede hebben ze de verwarming op badkamer en de slaapkamer op maximum gezet na de thermostaat goed hoog gedraaid te hebben. :evil:
ik kreeg nog niet eens de kans om zelf de deur open te doen trouwens, ze ramden de sleutel er al in toen ik de deur wou openen... en de tweede keer zijn ze gewoon zonder kloppen binnengekomen en zonder iets te zeggen recht naar boven. ok dat zijn misschien kleine futiliteiten maar ik ben er echt niet blij mee!! :evil: vooral niet van die verwarming

ze waren zelfs nog bijna kwaad dat ik vroeg of alles in orde was

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 17 dec 2010 19:53

Verwarming tijdelijk (30min -1 uur) op maximum draaien na werken is regelmatig nodig om bijvoorbeeld te verifiëren of er onder een hoge temperatuur (buizen zetten uit) geen lekken optreden, om maximale doorstroming te creëren zodat opstoppingen van bezinksel in de leidingen door de stroming worden losgemaakt of om sneller de buizen te kunnen ontluchten. (anders heeft de bovenste bewoner alleen maar warme lucht en geen warm water...)

xantippe
Topic Starter

#18 , 17 dec 2010 20:23

dan had hij daar wel es iets van mogen zeggen. bovendien zijn wij de bovenste bewoner.

Reclame

Vandebos

#19 , 17 dec 2010 21:20

Communicatievaardigheden staan niet hoog op de eindtermen van de gemiddelde loodgieter.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 17 dec 2010 23:31

En nu dus het slot veranderen.

xantippe
Topic Starter

#21 , 17 dec 2010 23:35

Communicatievaardigheden staan niet hoog op de eindtermen van de gemiddelde loodgieter.
:lol:

Franciscus

#22 , 18 dec 2010 10:44

Heeft ieder appartement zijn eigen boiler wat is dan het verband tussen de appartementen???

xantippe
Topic Starter

#23 , 18 dec 2010 14:10

ja we hebben allemaal onze eigen boiler.. geen flauw idee... "onderhoud" zei ze

xantippe
Topic Starter

#24 , 12 jan 2011 15:44

Toch nog n vraagje naar aanleiding van het topic over "pipo de clown". Als ik een nieuw slot steek, ben ik dan verplicht de huisbaas daar een sleutel van te geven? Want dan is het probleem nog niet opgelost he...

Vandebos

#25 , 12 jan 2011 17:16

Neen, je bent daartoe niet verplicht tenzij er een dergelijk beding is opgenomen in het huurcontract zelf. Het enige waartoe je verplicht bent is ervoor te zorgen dat op het einde van de huurovereenkomst bij de overdracht van het pand de verhuurder terug in het pand kan. Dat kan je doen door ofwel de sleutels van het nieuwe slot te overhandigen ofwel het oude slot terug in de deur te plaatsen en de verhuurder de oude sleutels terug te geven.

Franciscus

#26 , 12 jan 2011 18:16

ENKEL indien het in het contract zou staan kan je een sleutel geven MAAR hij mag die enkel gebruiken met uw'voorafgaandelijke*' toestemming en dat is niet stilzwijgend. * met uitzondering van heirkracht. Hij mag die niet zomaar aan iemand anders geven. Het gebruik van de sleutel voor een andere reden maakt de sleutel een valse sleutel.
Steek de sleutel in een Tyvek omslag met handtekening op de sluiting en wat tekst van uw hand.
Probeer maar eens open te krijgen zal niet gaan zonder vernietiging. De handtekeningen zijn om te beletten dat hij er ook een koopt. :twisted:

Terug naar “Huren”