Dag Vandebos,
Bedankt voor de moeite. Het is niet dringend hoor, allemaal puur informatief nog
De relatie tussen ons en de verhuurders is nogal gespannen. We hebben geen ruzie ofzo, maar ze willen van bepaalde gewoontes niet afwijken.
Korte schets:
- Bij het krijgen van de sleutel op 1 november werd maar 1 plaatsbeschrijving opgemaakt (kreeg ik maar te weten eens ik de eerste plaatsbeschrijving had getekend...). Ik mocht zelfs ter plaatse geen foto's nemen van de plaatsbeschrijving want die trokken ze onmiddellijk weg.
- Als we een probleem in het huis melden dan wimpelen ze dit zo lang mogelijk af (2 weken geleden stond de badkamer en keuken onder water door smeltwater die binnenliep vanaf het dak (heb alles gefilmd). Hen opgebeld om dit te melden en er ging een loodgieter langskomen. Een dag later kwam de eigenaar zelf kijken en zei dat de loodgieter daar eigenlijk niet veel kan aan doen. Ik vrees al voor komende dagen als de sneeuw zal beginnen smelten...
- Er werd geen registratie gedaan van het huurcontract (op zich voor ons geen probleem als ik het allemaal goed snap)
- Open verbranding in de badkamer (waarvan ik denk dat dit wettelijk niet meer mag in een huurhuis)
Het is zeker mijn bedoeling niet om ruzie te hebben met die mensen, maar zowel de huurder als verhuurder heeft zijn rechten en plichten he.
Groeten
-