Gegroet.
Ik heb een vraag over een sanctie die genomen is door de RVA.
Ik zal mijn situatie proberen zo kort mogelijk uit te leggen.
Op 13/09/2010 ben ik uitgenodigd geweest bij de VDAB te Vilvoorde voor de start van een opleiding die ik zelf aangevraagd heb.
Het was mij niet mogelijk om die dag aanwezig te zijn dus heb ik hun dit laten weten met het bijgevoegd strookje dat je moet terug sturen.
Zoals steeds probeerde ik telefonisch contact op te nemen met de persoon die mij uitnodigde om er mij van te verzekeren dat alles in orde was, maar dit zonder resultaat omdat ik steeds doorverbonden werd met de telefooncentrale van de VDAB doordat die persoon onbereikbaar was.
Om er mij extra van te verzekeren dat ik met alles in orde was heb voor die dag verlof genomen.
Ongeveer een week of twee later (de juiste datum weet ik niet meer) kreeg ik een uitnodiging van de VDAB te Mechelen, die merkte toen dat zij mij niet had mogen uitnodigen omdat omdat ik uitgeschreven was.
Daarvan was ik op dat ogenblik niet op de hoogte hierover.
Op 26/10/2010 ben ik bij de RVA van Mechelen uitgenodigd geweest en heb de bovenvermelde situatie uitgelegd.
Toen heb ik nog vernomen dat de VDAB mij een aangetekende brief zou opgestuurd hebben die nooit ontvangen heb.
Het besluit van de RVA is dat ik voor drie maanden plus de tijd dat ik uitgeschreven was bij de VDAB geschorst ben.
Hier heb toch een serieus probleem met.
Uit mijn standpunt gezien heb ik het nodige gedaan om in orde te blijven.
Op steun van mijn (toekomstige EX)vakbond moet ik niet rekenen.
Ik moet kunnen bewijzen dat ik die aangetekende brief niet gekregen heb.
Ik moet kunnen bewijzen dat ik het strookje opgestuurd heb, dus in de toekomst moet ik alles aangetekend doen (En dan hopen dat de postbode aan de juiste deur belt)
Van mijn verlof dag wordt helemaal niet meer gesproken. (Dus in de toekomst verlof nemen wanneer het de RVA gezind is)
Mijn vraag is kan dit nu allemaal, of heb ik nog enige hoop als ik een advocaat ter hulp vraag.
Het is nu zo dat ik moeite heb om de eindjes aan elkaar te knopen, het zou zonde zijn om mij nog meer financieel in de put te helpen door een advocaat aan te nemen voor niets.
Alvast bedankt.