Ik heb misschien een iets voorbarige vraag, maar ik wil gewoon alle opties openhouden.
Mijn dochter (bijna 7 jaar) is na de geboorte erkend geweest door haar vader, waardoor ze zijn naam draagt. Wij zijn echter uit elkaar gegaan toen ik nog zwanger was, en hebben nooit samen gewoond.
Tot een tijdje geleden ging alles vrij goed. Mijn dochter gaat naar haar vader om de drie weken in 't weekend, en telkens de helft van de schoolvakanties.
Ondertussen hebben we allebei een nieuwe relatie, hebben we met die nieuwe relatie elk al een huis gekocht, ik ben getrouwd met mijn nieuwe man, mijn dochters vader is verloofd. Ze heeft bij mij ook al een zusje.
Door de jaren heen zijn haar vader en ik steeds meer uit elkaar gegroeid, en er wordt al eens iets gezegd over de opvoeding of over de bezoekregeling (die we altijd zelf hebben geregeld) waarover we het niet eens zijn.
Nu zijn er weer een aantal dingen geweest waarover we het niet eens zijn, en nu heb ik een heel intimiderende mail gekregen van hem waarin hij zegt dat hij naar een advocaat zal gaan.
Mijn vraag is nu, stel dat ik hem zou zeggen dat ik zijn 'zakgeld' niet meer moet hebben, welke rechten heeft hij dan eigenlijk? Pas op, ik wil mijn dochter haar vader niet afpakken, maar als hij begint met dreigen met advocaten... Mijn moeder is door een smerige vechtscheiding gegaan en dat wil ik niet voor mijn dochter. De keuze is snel gemaakt als hij me voor een ultimatum zet. Hoe spijtig die dan ook zou zijn.
Dus ze heeft van bij haar geboorte bij mij gewoond, ze heeft hier een vader, een zusje, mijn man en ik hebben een huis van onszelf, allebei een vaste job... Het enige wat ze bij hem heeft is bezoekjes en zijn naam.
Welke rechten heeft hij dan? Kan hij ervoor zorgen dat mijn dochter veel vaker naar hem op bezoek moet gaan bvb?
Alvast bedankt!