ongeval in ondergrondse parking

JessyVanm
Topic Starter

ongeval in ondergrondse parking

#1 , 20 dec 2010 11:22

Hallo,

Ik heb even een vraag ivm onderstaande:

Wij huren een bureau met onder onze bureau een ondergrondse parking.
Vanmorgen was het inrijden van de parking geen probleem en normaal komt onze verhuurder redelijk snel de oprit vrijmaken.

Nu is dit niet gebeurd met als gevolg dat het spekglad was, één van onze werknemers reed daarjuist omhoog maar gleed terug.
Nu is hij bij dit terugglijden met zijn wagen tegen de muur gereden.

Uiteraard met de nodige schade.

Kunnen wij onze verhuurder hiervoor aansprakelijk stellen?
Of is hij niet verplicht ons een goede doorgang naar de ondergrondse garage te garanderen? (dit is uiteraard een gemeenschappelijke ruimte, we huren met meerdere bedrijven dit gebouw)

Met vriendelijke groeten
en dank bij voorbaat!

Jessy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 dec 2010 13:20

U zal uw verzekering dienen aan te spreken die dan zelf de nodige verdere stappen dient te nemen.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 dec 2010 13:37

Dit is nieuw voor mij. Moet ik als verhuurder bij al mijn huurders de trottoirs en inritten sneeuwvrij gaan maken??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

JessyVanm
Topic Starter

#4 , 20 dec 2010 13:48

Roharro, er zijn uiteraard andere regels voor professioneel verhuur als particulieren verhuur hé...
Ik spreek hier over een bureau die wij huren... Daar lijkt mij, dient wel de oprit vrij gemaakt te worden...

Bij particulieren, gewone woningen, staan de huurders in voor onderhoud (lijkt mij, daarvan ben 'k niet genoeg op de hoogte)

Wij huren deze ondergrondse parking & betalen daar uiteraard voor. Mij lijkt, ook gezien dit een gemeenschappelijke ruimte is, dat de verhuurder deze moet vrijhouden & ons de toegang moet garanderen.
Het lijkt mij het meest logische, maar ik kan uiteraard verkeerd zijn, anders zat 'k hier niet hé... ^^

Vandebos

#5 , 20 dec 2010 14:02

Normaal gezien is er via het gemeentelijk politiereglement bepaald wie in mede-eigendommen de niet privatieve opritten, stoepen en dergelijke dient vrij te houden. Als die oprit privatief is zal dat zijn bepaald door de AV. In dat geval lijkt uw enige aanspreekpunt me de beheerder van het gebouw/complex te zijn. In zeldzame gevallen zal dit de eigenaar zijn.

Maar nogmaals, U dient uw verzekering aan te spreken en deze dient dan zelf te bepalen op wie ze eventueel kan trachten de onkosten te verhalen.

j.demoor

#6 , 22 dec 2010 09:51

‘we huren met meerdere bedrijven dit gebouw’ houdt niet in dat de reinigingslast daardoor verschuift van huurder naar verhuurder;het is m.a.w. aan de huurders om een regeling te treffen om die last onderling te verdelen,tenzij hun huurcontract dit regelt. Onderzoek daartoe vooraf zorgvuldig uw huurcontract
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”