Proces verbaal na dodelijk ongeluk

naat_je_
Topic Starter

Proces verbaal na dodelijk ongeluk

#1 , 02 jan 2011 12:03

Hoi,

Mijn vader is 4 maanden geleden tijdens het fietsen in de bergen in Italie doodgereden door een italiaan die de bocht wilde afsnijden en daarmee op het weghelft van mijn vader terechtkwam en hem daarbij frontaal van voor heeft geraakt. Mijn vader was op slag dood. De italiaanse politie heeft opdracht gegeven om autopsie op het lichaam van mijn vader te verrichten. Tot op heden hebben wij nog helemaal niks gehoord van de Italiaanse politie. Dit houdt in geen resultaten van de autopsie en ook geen proces verbaal. Wij weten niet wat er met die man gaat gebeuren die mijn vader heeft doodgereden. Daarnaast hebben wij de spullen die mijn vader aan en om had nog niet ontvangen (horloge, kleren, trouwring etc). Zeer waarschijnlijk zijn deze spullen 'zoek' geraakt. De rechtsbijstand is ingeschakeld om onze zaak in Italie te behartigen. Wij horen helemaal niks van die advocaat. De vragen die ik nu heb zijn als volgt:

- Hoe lang mag de politie er over doen om een proces verbaal op te stellen?
- Hoe kunnen wij aan het autopsierapport komen?
- Hoe kunnen wij die man die mijn vader heeft doodgereden aansprakelijk stellen?
- Wat kunnen wij verder doen vanuit Nederland om deze zaak in de gaten te houden/te versnellen?
- Wat kunnen we doen om de spullen van mijn vader terug te krijgen?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Ik heb deze vragen ook aan mijn advocaat gesteld, maar die zegt dat ze helemaal niks kan doen.

Groeten,

Natalie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jan 2011 12:23

Was uw vader Belg of Nederlander, en in welk land woon je?

naat_je_
Topic Starter

#3 , 05 jan 2011 10:26

Mijn vader is Nederlands (ik ook) en hij woonde ook in Nederland. Mijn ouders waren op vakantie in Italie toen het gebeurde. Hij is dus door een Italiaan doodgereden.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2011 10:39

Er is een Nederlandse website juridisch forum. Best daar uw vraag stellen.

naat_je_
Topic Starter

#5 , 05 jan 2011 13:12

Ah ok, sorry dat wist ik niet. Ik zal het daar proberen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”