Het is allemaal een heel erg lang verhaal, dat ik kort zal trachten te houden.
Omwille van omstandigheden moesten we op zeer korte termijn uit onze woning. Woning met zes slaapkamers. Omdat we geen nieuwe huurwoning konden betalen, 'stak' het SVK ons in een klein appartementje met twee slaapkamers. We waren met drie kinderen en twee volwassenen... We hebben hier twee jaar 'gewoond'.
Hierna had het SVK een nieuwe woning gevonden, een groter huis met drie slaapkamers. Het huis was helemaal niet in orde (enkele beglazing, geen keuken, stond nog VOL spullen van de vorige huurder). Het SVK drong erg aan en wou graag dat we zouden verhuizen naar dit huis. In het contract stond dat er een opzeg van drie maanden gegeven moest worden indien we wilden verhuizen. De medewerkster van het SVK verzekerde ons dat het onmogelijk was dat we ooit DRIE maanden zouden moeten betalen! Dit was uiteraard slechts een formaliteit. Omdat we het echt niet meer konden uitstaan in het appartementje, zijn we dan toch maar verhuisd naar het grotere huis, dat niet in orde was. Er werd geen plaatsbeschrijving opgesteld, waardoor we nu opdraaien voor een hele hoop van de kosten.
Nu mochten we verhuizen naar een nieuw huis, ook van het SVK, we kregen twee weken op voorhand te horen dat we konden verhuizen. De opzeg voor het oude huis werd dus helemaal niet op tijd gedaan. Aan de telefoon werd ons toen verteld dat we één maand extra huur zouden moeten betalen. We haalden het huis leeg, knapten alles op... En er gebeurde niets. Nu staat het huis nog steeds leeg en gaan we de DERDE maand huur moeten betalen, hoewel we al meer dan twee maanden geleden verhuisd zijn. Er is in al die tijd één iemand komen kijken naar het huis, die kloeg over het feit dat er geen keuken was, geen dubbele beglazing, etc. Maw het SVK vindt geen nieuwe huurder voor het huis, en hiervoor moeten wij opdraaien...
Ik denk dat er weinig gerechtelijke stappen zijn die ik kan ondernemen, maar ik wou toch een poging wagen, al is het maar om de frustratie eraf te kunnen schrijven.