De situatie is als volgt :
Ik verhuur 2 appartementen, de huurster op het gelijkvloers huurt al meer dan 4 jaar (contract wordt na 3 jaar automatisch 9 jaar),
ik heb al meermaals moeten vaststellen dat ze ofwel te laat betaald ofwel durft ze soms een maand overslaan. Door dan haar meermaals te contacteren
zowel mondeling, schriftelijk als via de advocaat betaald zij dan uiteindelijk de achterstand. Deze maand heeft ze slechts de helft van het maandelijkse huurgeld
betaald met als referentie in haar overschrijving : 'Ontwaarding wegens overbewoning'. Dag later krijg ik een brief in de bus waarin zij omschrijft wat ze hiermee bedoeld:
Het appartement boven haar is bewoond door een gezin (man, vrouw en 4 kinderen ) officieel is dat zo, zij beweert echter dat er daar al 2 x vrachtwagens meubels in- en
uitgeladen hebben en beweert dat er daar meer volk zou wonen. In haar brief spreekt ze dat de met de aanpalende buren de procedure ging starten wegens overbewoning.
Ze wil ook een minnelijke beëindiging van haar huurcontract.
Nu had ik mijn AS al opgemaakt om mijn advocaat de opdracht te geven haar via de rechtbank er uit te zetten en het achterstallige huurgeld op te eisen (december 2010
had ze terug maar betaald begin januari 2011)
Volgens mij kan zij zomaar geen inhouding doen van het huurgeld zonder toestemming van de rechter.
Welke minnelijke schikking kan ik best met haar treffen?
Wanneer is er sprake van overbewoning? ( appartement telt 2 slaapkamers en officieel woont daar 1 gezin)
Het appartement erboven zou er volgens haar sprake zijn van overbewoning, hoe kan ik dit het best aanpakken? Want zij liegt constant, telkens beweert dat ze betaald heeft en
heeft dan niet betaald, op een periode van 4 jaar is dit toch 20 keer voorgevallen, dat ik uiteindelijk beslist had om nu haar eruit te zetten.
alvast bedankt voor de reactie