auteursrechten en eindwerk leerlingen/studenten

emma_on
Topic Starter

auteursrechten en eindwerk leerlingen/studenten

#1 , 09 jan 2011 22:38

1. Mag een leerling (secundair onderwijs) in zijn eindwerk, met bronvermelding, gepubliceerde foto's, korte tekstfragmenten e.d. opnemen zonder daar toestemming voor te vragen aan de uitgever/fotograaf/auteur/...?

2. Mag een student (hoger onderwijs) in zijn eindwerk, met bronvermelding, gepubliceerde foto's, korte tekstfragmenten e.d. opnemen zonder daar toestemming voor te vragen aan de uitgever/fotograaf/auteur/...?

Ik heb http://suisse.juridat.be/cgi_loi/loi_a. ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false; doorgenomen, en volgens mij vallen beide scenario's onder Art 22 § 1. Zie ik dat juist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jan 2011 22:42

Ja dat mag. Zoniet zouden er niet veel eindverhandelingen meer geschreven worden....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#3 , 09 jan 2011 22:57

Ja, voorzie anders grote problemen met de 3271 krantenpagina's die ik de laatste paar weken heb gefotografeerd voor mijn bachelorpaper. Heel leuk als je onderwerp er geen literatuur bestaat over je onderwerp en je je volledig dient te baseren op originele bronnen. :mrgreen:

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”