woning verhuurd, wat met domilicie ?

Fiekes
Topic Starter

woning verhuurd, wat met domilicie ?

#1 , 12 jan 2011 14:22

Ik verhuur een appartement onder 3-6-9 contract.
Van de politie kreeg ik te horen dat de man zich er niet ge-domicilierd heeft.
Wat zijn hier de mogelijke gevolgen van ?

Oh ja, hij betaald zijn huur niet (geen vragen hierover, er staat al genoeg te lezen)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 jan 2011 14:52

Als er niemand op het pand staat ingeschreven kan men u een tweede woonst taks vragen of een leegstandstaks.

In dit geval lijkt het mij het beste gewoon de huurder een laatste maal aangetekend in gebreke te stellen wegens niet betaling van de huur, hem 14 kalenderdagen na kennisname schrijven te geven om de achterstallen in te lopen en u het bewijs voor te leggen dat hij in het pand is gedomicilieerd. Geen reactie binnen de gestelde termijn? geding vredegerecht met verzoek huur te verbreken wegens wanbetaling in niet naleven van de contractuele voorwaarden.(verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W.)

Fiekes
Topic Starter

#3 , 12 jan 2011 19:25

Heeft u een idee na welke termijn die leegstandstaks of tweede woonst taks kan gevraagd worden ?

De woonst heeft leeg gestaan voor opknapwerken namelijk ...

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 jan 2011 19:30

Als het huis verhuurd is kan men u geen leegstandstaks aanrekenen. Zelfs als het verhuurd is als tweede verblijf.
Voor nadere inlichtingen betreffende leegstandstaks raadpleeg financieel reglement van de gemeente.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Fiekes
Topic Starter

#5 , 12 jan 2011 19:39

Dat is dan op basis van de registratie van het huurcontract ?

Terug naar “Huren”