Probleem:
Ik werkte met een interimcontract bij een bedrijf. Op m'n laatste werkdag vertelde de directeur van het bedrijf me dat er binnen een aantal weken opnieuw een werkpiek verwacht werd en hij vroeg me of ik zou willen terugkomen. Ik heb ja gezegd. Hij zei: "Je zult dan een rechtstreeks contract van bepaalde duur bij ons krijgen."
Intussen heb ik een andere mooie werkaanbieding gekregen. Daar ben ik natuurlijk op ingegaan. Heb, eerlijkheidhalve, aan 't 1e bedrijf laten weten dat ze niet meer op me konden rekenen. De directeur was niet goed gezind, hij heeft ermee gedreigd me te laten aanklagen omdat ik mondeling had toegezegd en dus volgens hem contractbreuk pleeg. (Dit had ik niet verwacht, ik had mijn eigen ja zeggen opgevat als een aangeven dat ik geïnteresseerd zou zijn in een eventuele, nieuwe vacature!) De receptioniste ed. neemt hij als getuigen. Mijn vraag: Er is, bij mijn ja zeggen, niets van details besproken, zelfs niet eens een datum of in welke week ik terug zou moeten beginnen werken. Telt dit dan toch als mondeling toezeggen?
Je kunt toch niet niet solliciteren en maar blijven wachten tot het bedrijf je terug nodig heeft? Er zijn intussen 4 weken verstreken. Ik had zelfs niet verwacht dat het bedrijf me nog nodig zou hebben. Pfff, ik had mijn ja zeggen dus echt gewoon gezien als het aangeven dat ik wel geïnteresseerd zou zijn in een nieuwe vacature, niet als een definitief ja zeggen, dat me zou verplichten andere interessante werkaanbiedingen af te slaan. Wat kan ik nu het beste doen?
Alvast bedankt!