De bank die het verschil maakt

JohnD
Topic Starter

De bank die het verschil maakt

#1 , 15 jan 2011 12:28

Ik ga hier geen naam noemen omdat zoiets niet mag, maar ik vraag me ook tevens af of een bepaalde herkenbaarheid ook toegelaten is.
Als er een mod hier kan op antwoorden, kan ik verder gaan...

Het betreft een aardige bank (maar dan niet in de positieve zin). Alles bij hen is anders. Maar daarom niet beter. Ik haat die bank echt, maar ik gebruik ze enkel omdat ik ze nodig heb om een onmiddellijke transactie te doen naar iemand die dezelfde bank heeft - maar waarschijnlijk nooit met een andere bank gewerkt heeft - en daarom het verschil niet kent of beseft. Anders om anders te zijn zou ik zeggen: tot vervelens toe.

Als ik nu mag, zonder ooit de naam te noemen wil ik er voor zorgen dat anderen alvast niet in de val lopen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

WP002

#2 , 15 jan 2011 13:30

Als u nu eens zo zeggen - zonder de naam te noemen - wat eigenlijk het probleem was, zouden we er misschien iets zinnigs over kunnen zeggen...

Vandebos

#3 , 15 jan 2011 15:18

Lijkt me perfect mogelijk zonder de bank bij naam te noemen.

Reclame

prrrrrtprrrrrt

#4 , 16 jan 2011 12:15

Lijkt me perfect mogelijk zonder de bank bij naam te noemen.
zeer zeer bvb

de groene bank (for....)
de blauwe bank (k.B. ....)
de oranje bank (IN ....)
enz .....

JohnD
Topic Starter

#5 , 16 jan 2011 14:19

1) de rekeninguittreksels hebben een ander formaat dan alle andere banken
2) Hun overschrijvings- of cash automaten binnenin kantoor zijn verschillend. Wel praktisch dat je kunt gaan zitten.
3) De cash automaten binnenin kantoor maken andere geluidjes en je kaart komt na de transactie in schokjes uit de automaat. Werkt echt op mijn zenuwen.
4) Online transacties binnenin kantoor daar moet je voor alles en nog wat iedere keer op OK drukken. Moet je eens doen binnenin een kantoor. Echt om onnozel van te worden.
5) Hun cardreader om online transacties bij je thuis te doen is ook helemaal anders en groter dan elke andere bank die je maar kan bedenken. Die andere cardreaders kan je onderling verwisselen. Als ik een F***is cardreader heb gekregen kan ik daar evengoed een K** cardreader of een D***a cardreader voor gebruiken.
6) Het is in feite de vroegere bank B****** L***ert, en die deden destijds ook al alles anders als alle andere banken. Je bvb in het geheel niet verwittigen wanneer je rekening afgesloten word omdat je ze niet gebruikt. Het laatste uittreksel dat ik van hen in de bus kreeg duide nog een klein + saldo aan, dus schreef ik een cheque. Gevolg kun je raden ... (ik spreek van lang geleden)
7) Laat je dus niet vangen door hun campagnes die nu op TV en in de straten gevoerd word. Het zijn vervelende ettertjes.

Opvallen is een ding, maar ten koste van wat ? Praktischer of beter dan andere banken dat is iets anders, en moeillijker vermoed ik.. Dat laatste lukt hun zeker (nog) niet.

Ik gebruik die **G bank dus enkel voor snelle transacties van **G naar **G. Maar het is me nog geen halve eurocent waard. De internet rekening is 100% gratis, vandaar.

Wat ik hier allemaal uit mijn nek lul is bedoeld voor mensen die verschillende rekeningen hebben en het verschil zullen zien.

Euh .. en ja als iedereen al sedert jaren met een cardreader werkte, hadden zij dat nog niet. Daar komt dus nu eindelijk verandering in maar hun cardreaders zijn niet verwisselbaar met die van andere banken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

wanton

#6 , 16 jan 2011 16:55

John , wat is een cardreader?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief

#7 , 16 jan 2011 19:02

John, als ik je tips lees, dan kan ik hier uit afleiden dat je mileiuvriendelijkheid op prijs stelt. Misschien kan je beter lid worden van Bond Beter Leefmilieu.
Ik ben erg geïntresseerd in de slogan, misschien een goede vraag om op te nemen in het hoofdstuk "reclame" bij SEI of KV.

JohnD
Topic Starter

#8 , 17 jan 2011 00:26

Een cardreader is een toestelletje waarmee je onlinebankverrichtingen kan doen. Maar als je dat niet doet ben je in elk geval reeds van 1 probleem van "the bank that makes a difference" (alhoewel dat hun slogan niet is). Ik wil nog wel eens herhalen dat het grootste deel van de mensen slechts 1 bankrekening hebben en niet zo'n 7 zoals ik. Uniformiteit speelt dan wel een grotere rol bij mij.

JohnD
Topic Starter

#9 , 17 jan 2011 00:36

John, als ik je tips lees, dan kan ik hier uit afleiden dat je mileiuvriendelijkheid op prijs stelt. Misschien kan je beter lid worden van Bond Beter Leefmilieu. Ik ben erg geïntresseerd in de slogan, misschien een goede vraag om op te nemen in het hoofdstuk "reclame" bij SEI of KV.
Ik zie niet in hoe je dat kan afleiden uit dit onderwerp. Ik ben wel een beetje voor milieuvriendelijkheid hoor. Maar niet fanatiek.
Wat mij betreft mogen ze onmiddellijk de meeste toepassingen starten.

Lex

#10 , 17 jan 2011 12:45

Iemand die kaart kan Lezen :!:

Lex

#11 , 17 jan 2011 12:53

2) Hun overschrijvings- of cash automaten binnenin kantoor zijn verschillend. Wel praktisch dat je kunt gaan zitten.
3) De cash automaten binnenin kantoor maken andere geluidjes en je kaart komt na de transactie in schokjes uit de automaat. Werkt echt op mijn zenuwen.
4) Online transacties binnenin kantoor daar moet je voor alles en nog wat iedere keer op OK drukken. Moet je eens doen binnenin een kantoor. Echt om onnozel van te worden.
5) Hun cardreader om online transacties bij je thuis te doen is ook helemaal anders en groter dan elke andere bank die je maar kan bedenken. Die andere cardreaders kan je onderling verwisselen. Als ik een F***is cardreader heb gekregen kan ik daar evengoed een K** cardreader of een D***a cardreader voor gebruiken.
6) Het is in feite de vroegere bank B****** L***ert, en die deden destijds ook al alles anders als alle andere banken. Je bvb in het geheel niet verwittigen wanneer je rekening afgesloten word omdat je ze niet gebruikt. Het laatste uittreksel dat ik van hen in de bus kreeg duide nog een klein + saldo aan, dus schreef ik een cheque. Gevolg kun je raden ... (ik spreek van lang geleden)
7) Laat je dus niet vangen door hun campagnes die nu op TV en in de straten gevoerd word. Het zijn vervelende ettertjes.

Opvallen is een ding, maar ten koste van wat ? Praktischer of beter dan andere banken dat is iets anders, en moeillijker vermoed ik.. Dat laatste lukt hun zeker (nog) niet.

Ik gebruik die **G bank dus enkel voor snelle transacties van **G naar **G. Maar het is me nog geen halve eurocent waard. De internet rekening is 100% gratis, vandaar.

Wat ik hier allemaal uit mijn nek lul is bedoeld voor mensen die verschillende rekeningen hebben en het verschil zullen zien.

Euh .. en ja als iedereen al sedert jaren met een cardreader werkte, hadden zij dat nog niet. Daar komt dus nu eindelijk verandering in maar hun cardreaders zijn niet verwisselbaar met die van andere banken.
Zijn allemaal SUBJECTIEVE gegevens!
Waar wil je nu naartoe? Het geluid van een bankautomaat werkt op uw zenuwen? :shock:

prrrrrtprrrrrt

#12 , 17 jan 2011 15:56

Mijne besten, ik ben bijna 50, stress is het slechtste wat ge kunt voor hebben op mijne leeftijd. Ondertussen geleerd om
zoals de eendjes in het park en het water dat je dergelijke zaken gewoon van je af moet laten glijden. Als je niet akkoord
bent met dergelijke zaken ga er dan aan voorbij je zit toch in een Don Quichote situatie waar je niks kan aan veranderen
hoe groot je gelijk ook is. als hun strategie echt slecht is dan zullen ze dat ondervinden aan hun klantenbestand. Is dat niet
zo waarom zit je je dan druk te maken over de confrontatie tussen je eigen persoonlijke verwachtingen en die van een be-
drijf de er echt wel niet op gericht zijn om jou te pakken hoor.
Kies dan een andere bank. Dat doe je ook met andere zaken. Slecht brood= andere bakker, slecht onderhoud= andere garage
enz enz enz.
Ach man er zijn zoveel andere zaken van echt belang dan je op te jagen in een bedrijf dat in een sector zit waar ze één ding
als de pest kunnen missen moesten ze kunnen en dat zijn klanten of service geven. Als je dat nu nog niet door hebt. De bank
is er niet voor jou of mij hé maar uitsluitend voor zichzelf

[2de maal, gelieve antwoorden op een post objectief te houden zonder anderen PERSOONLIJK aan te vallen. Er komt geen derde maal. Gedeelte post verwijderd: Vandebos]

WP002

#13 , 17 jan 2011 16:46

Ik zie hier echt geen enkele reden waar u voor bij de ombudsdienst voor kan gaan klagen zonder dat u uzelf straal belachelijk maakt.
1) ELKE bank heeft andere uittreksels
2) Verschillend van wat? Van elkaar? Van andere banken? Banken F., D. en I. hebben ook compleet andere modellen apparatuur, so what?
3) kan ik met de beste wil van de wereld niet als een serieus argument voor een klacht beschouwen.
4) Op OK drukken: heb je dan liever dat je niets moet bevestigen en je voortdurend fouten maakt?
5) Waarom zou u een andere cardreader nodig hebben?
6) Zoals u zelf aangeeft, dat is van lang geleden, en ik kan uit niets besluiten dat de door u genoemde bank hierin slechter/beter zou zijn dan een andere.

Als al deze zaken u op uw zenuwen werken, waarom verandert u dan niet gewoon van bank? Om een transactie te doen naar iemand die bij die bank een rekening heeft hoeft u om geen enkele reden zelf bij die bank te zijn.

Met alle respect, maar ik denk dat niemand uw klachten ernstig gaat nemen.

prrrrrtprrrrrt

#14 , 17 jan 2011 20:02

Mijne besten, ik ben bijna 50, stress is het slechtste wat ge kunt voor hebben op mijne leeftijd. Ondertussen geleerd om
zoals de eendjes in het park en het water dat je dergelijke zaken gewoon van je af moet laten glijden. Als je niet akkoord
bent met dergelijke zaken ga er dan aan voorbij je zit toch in een Don Quichote situatie waar je niks kan aan veranderen
hoe groot je gelijk ook is. als hun strategie echt slecht is dan zullen ze dat ondervinden aan hun klantenbestand. Is dat niet
zo waarom zit je je dan druk te maken over de confrontatie tussen je eigen persoonlijke verwachtingen en die van een be-
drijf de er echt wel niet op gericht zijn om jou te pakken hoor.
Kies dan een andere bank. Dat doe je ook met andere zaken. Slecht brood= andere bakker, slecht onderhoud= andere garage
enz enz enz.
Ach man er zijn zoveel andere zaken van echt belang dan je op te jagen in een bedrijf dat in een sector zit waar ze één ding
als de pest kunnen missen moesten ze kunnen en dat zijn klanten of service geven. Als je dat nu nog niet door hebt. De bank
is er niet voor jou of mij hé maar uitsluitend voor zichzelf

[2de maal, gelieve antwoorden op een post objectief te houden zonder anderen PERSOONLIJK aan te vallen. Er komt geen derde maal. Gedeelte post verwijderd: Vandebos]
euh pardon ?

Vandebos

#15 , 17 jan 2011 20:46

Ik heb het eerste deel van uw post verwijderd. Het is niet de gewoonte op dit forum om op de man te spelen. Als u het niet eens bent met een standpunt dan weerleg je dat op een objectieve wijze op de materie zelf, niet door allusies te maken op de mentale of fysieke stabiliteit van de poster, noch door het bespottelijk maken van zijn standpunt. Cfr het antwoord van Werner Peeters. Zelfs in het onderdeel praat café wordt steeds van iedere persoon op zijn minst respect voor de mening van anderen verwacht.

Dit was de tweede maal in een paar weken tijd dat ik hierop moest wijzen. De derde maal zal u niet meer kunnen inloggen.:Vandebos

Terug naar “Praat café”