indien vraagsteller uw advies opvolgt en bij een ontslag om dringende reden zal hij die zaak verliezen net zoals zijn recht (tijdelijk) op een werkloosheidsuitkering , eindejaarspremie(pro rata) en een berg gerechtskosten . je kan per aangetekend schrijven enkel een voorstel doen en niet je eigen voorstel aanvaarden in de plaats van de andere partij .Ha ! Ha ! Is het "dat" soort werkgever ? Die laat ik altijd wel een poepje ruiken. Heb nog nooit een zaak tegen een WG verloren.
arbeidsinspectie heeft niks te maken met het vastleggen van vakantiedata's arbeidsrechtbank is dit wel maar daar primeren de belangen van het bedrijf als u geen gegronde redenen hebt zoals een huwelijksreis en zeker zo vroeg op het jaar pakt u er naast .Werkgever moet u in vakantie laten gaan ALS er geen afspraken zijn over periode . Dat is al uitgelegd.
Maar enkel arbeidsrechtbank ( indien geen overlegkomité) en arbeidsinspectie is bevoegd.
U niet in vakantie laten gaan is strafbaar.
Als ik die indruk gegeven heb dan is dat mis. Niet reageren staat niet gelijk met een toestemming. De situatie is ondertussen volledig anders nu we weten hoe de vork in de steel zit. Hij kan geen verlof nemen zonder toestemming van zijn werkgever. Dit is weer een schrijnend voorbeeld hoe klungelachtig onze wetgeving in elkaar zit. De enige mogelijkheid om een onmiddellijk ontslag te riskeren dat je dan later met een naar schatting 80% kans zal winnen is zoals ik zei door overdaad. Hij moet dan wel vroeger beginnen met zijn vraag om verlof. .. De kans is dan klein dat hij ongelijk krijgt. Mijn bron had het over een 3-tal AS. Als dan de werkgever nog weigert te antwoorden.... want niet reageren is volgens u gelijk aan het aanvaarden van het aanbod
de info die hij daar zal krijgen zal net dezelfde zijn als het antwoord dat hij van zijn vakbond heeft gekregen , geef mij maar eens 1 wettekst 1 uitspraak die zegt dat een werkgever verplicht is verlof toe te staan in dit gevalBevoegdheid arbeidsinspectie.
Indien geen vakbond kan je daar altijd raad en info vragen.
probeer dat maar eens uit te leggenDe enige mogelijkheid om een onmiddellijk ontslag te riskeren dat je dan later met een naar schatting 80% kans zal winnen is zoals ik zei door overdaad.
In andere woorden, ik hoef niet persé een bevestiging krijgen van mijn WG. Tenzij hij expliciet weigert met grondige reden heb ik weinig om op te staan. Een ontslag om dringende reden blijft in beide gevallen mogelijk indien ik mijn verlof toch pak. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte! (neem mijn verlof sowieso, ze kunnen mijn gat kussen)Het is mogelijk dat het akkoord van de werkgever stilzwijgend is.
De rechtspraak gaat er immers van uit dat een werknemer een daad van weerspannigheid stelt, die grond tot dringende reden kan vormen, indien hij geen rekening houdt met de duidelijke weigering van zijn werkgever om hem een vakantieperiode toe te kennen op de data die hij eenzijdig heeft vastgelegd.
Er van uit gaan dat u een stilzwijgend akkoord heeft met de werkgever doordat u geen reactie ontvangt houdt een behoorlijk risico in.
Best is om toch een schriftelijke bevestiging van de werkgever te bekomen.
Ook voor het sollicatieverlof geldt dat de keuze van de (halve) dagen afwezigheid gebeurt in gemeenschappelijk overleg met de werkgever. Het verschil hier is dat bij gebrek aan akkoord de keuze in principe ligt bij de werknemer. De werkgever kan deze keuze niet betwisten behalve indien hij meent dat deze willekeurig is en zijn belangen ernstig schaadt.
Ik zeg niet dat het 100% zeker is dat het zal lukken je hebt in rechtbanken ook altijd magistraten die er een vreemde denkwijze op na houden. Dus: het overduidelijk dat de wetgever zoals in de praktijk hier word bewezen vergeten heeft een maximum reaktietijd op een bewezen aanvraag van de werknemer te bepalen. Als deze werknemer nu onrechtstreeks kan bewijzen dat deze werkgever expliciet weigert om te antwoorden teneinde een misstap van de werknemer "uit te lokken", dan heeft de werknemer veel kans de zaak te winnen een jaar later als dit voor de arbeidsrechtbank komt. In dit geval heeft de werknemer de aanvraag te laat gesteld om nog een 3-tal AS te sturen met telkens een 2 tot 3 weken tussen. Aantonen van uitlokken en stevige bewijzen van onwil zijn voldoende.Probeer dat maar eens uit te leggenDe enige mogelijkheid om een onmiddellijk ontslag te riskeren dat je dan later met een naar schatting 80% kans zal winnen is zoals ik zei door overdaad.
sommige worden ziek of hebben zich bezeert tijdens het vallen . dit is dan oneerlijk maar vrijuit en in uw geval zal dat dan zijn , eerlijk maar afgestraft . wat ik suggereer is helemaal niet correct maar dit soort theater kan je heel veel centen/problemen schelen en als je de risico's vergelijkt met degene die jij wil nemen...........; soms is eerlijk zijn niet de beste keuzeIn andere woorden, ik hoef niet persé een bevestiging krijgen van mijn WG. Tenzij hij expliciet weigert met grondige reden heb ik weinig om op te staan. Een ontslag om dringende reden blijft in beide gevallen mogelijk indien ik mijn verlof toch pak. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte! (neem mijn verlof sowieso, ze kunnen mijn gat kussen)
sommige worden ziek of hebben zich bezeert tijdens het vallen . dit is dan oneerlijk maar vrijuit en in uw geval zal dat dan zijn , eerlijk maar afgestraft . wat ik suggereer is helemaal niet correct maar dit soort theater kan je heel veel centen/problemen schelen en als je de risico's vergelijkt met degene die jij wil nemen...........; soms is eerlijk zijn niet de beste keuzeIn andere woorden, ik hoef niet persé een bevestiging krijgen van mijn WG. Tenzij hij expliciet weigert met grondige reden heb ik weinig om op te staan. Een ontslag om dringende reden blijft in beide gevallen mogelijk indien ik mijn verlof toch pak. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte! (neem mijn verlof sowieso, ze kunnen mijn gat kussen)