Ik heb in januari 2011 aangetekend mijn stopzetting van mijn huurcontract doorgegeven aan mijn huisbaas,
dit betrefte een contract van 3 jaar,ik woon reeds zes jaar in deze woning met mijn gezin.
Dus wettelijk een opzeg van 3 maanden,ik heb het recht om een andere huurder te zoeken binnen deze termijn.
Nu heb ik al enkele kandidaten-huurders over de vloer gehad.
Overlaatst had ik allochtonen mensen ontvangen na afspraak,
deze waren deftige en vriendelijke mensen en ze hadden graag het appartement gehuurd.
Na telefonisch contact met de huisbaas was deze zeer terughoudend,maar besloot een gesprek met deze mensen aan te gaan.
Ik had gevraagd dit gesprek bij mij op het appartement te doen,voor de mensen volledig te informeren.
Maar de huisbaas weigerde dit en wou bij de mensen thus op gesprek,goed recht van de verhuuder.
Maar nu blijkt dat de huisbaas tegen de mensen had verteld dat de huurprijs 40€ meer bedraagt dan wat ik nu betaal.
Hij vond dat een gezin van 1 moeder met 3 kinderen teveel was voor de 2 slaapkamer,
terwijl ik met mijn vrouw en kinderen er 6 jaar hebben gewoond.
Kan dit zomaar,want zo is het toch onmogelijk om huurders te zoeken als de huisbaas zonder je medeweten de prijs verhoogt.
Enige raad welkom