Ex wil met kind verhuizen .kan dat zomaar ?

lucgescheiden

Re: Ex wil met kind verhuizen .kan dat zomaar ?

#16 , 12 dec 2010 02:42

Als er een vonnis is met co-ouderschap en dat tevens de verblijfsregeling bepaalt, dan lijkt het me dat, het ver verhuizen van één der ouders:

1. de belangen van de kinderen schaad, daar deze langer onderweg zijn bij het wisselen tussen de ouders, de afstand tot de school eveneens beïnvloed

2. het de andere ouder dwingt van langere verplaatsingen te maken inzake halen en brengen van de kinderen, deze ouder het ook moeilijker krijgt om dringende bijstand aan de kinderen te geven.

Indien deze zaken het vonnis niet zouden tegenwerken, dan zou u wettelijk idd geen poot hebben om op te staan.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wilmar

#17 , 24 jan 2011 20:38

Bedankt voor de goede raad . Zal ik zeker doen als het zover is
Ondertussen zijn we eindelijk na een eerste uitstel voor de jeugdrechter kunnen verschijnen.
Mijn advokaat bleek weer niet te weten wat er juist in het dossier stond , bijgevolg de ene na de andere flater .
Vandaag eindelijk een uitspraak waarin wordt aangeraden tot een overeenkomst te komen via een bemiddelaar,op 23 maart, weeral 2 maand uitgesteld, het spelletje is al van juni 2009 bezig,ongelooflijk . De bemiddeling zal niets opleveren , dat heeft de tegenpartij al gemeld en eerlijk gezegd , er valt niets te bemiddelen. Of Marie kan blijven op haar schooltje of ze mag mee verhuizen naar Oudenaarde wat als gevolg zal hebben dat ik terug zal vallen op 3 dagen per maand, maw een weekend en een zondag
Kan ik nu nog een andere advokaat inschakelen ?
Is de huidige advokaat verplicht het dossier over te dragen aan een andere advokaat ?

dank u nogmaals

Voorlopig kan ik mijn dochtertje nu 8 dagen op een maand zien ipv 3 dagen , het afgelopen half jaar.

lucgescheiden

#18 , 24 jan 2011 22:47

Een andere advokaat nemen, kan je altijd. De huidige dient dan zonder morren het dossier over te dragen aan de nieuwe.
Of het je iets vooruit zal helpen??????

Reclame

wilmar

#19 , 26 jan 2011 10:27

Er is een voorlopige uitspraak : Ik mag mijn dochtertje nu ca 8 dagen per maand zien maar het gevraagde namelijk dat mijn dochtertje van 6jr op haar school kan blijven wordt niet toegestaan omdat" de moeder niet de intentie heeft om het dochtertje van school te veranderen " Ze heeft wel de intentie om te verhuizen , dat staat in het vonnis .... 84 km van het schooltje ?????????
Moet ik nu echt wachten tot ze ingeschreven is in een andere school , dat weet ik dan pas in september , dan weer een procedure starten van een jaar ??? Ondertussen zou ik mijn dochtertje dan even 84 km verder naar school moeten brengen ??? Dan zit ik even ca 4hr per dag in de wagen om mijn kindje naar en van school te halen??? Zijn die rechters nu echt zo kortzichtig ??? Waar zit het belang van het kind ???

eylis

#20 , 26 jan 2011 11:03

wilmar,

heel eenvoudig: j :mrgreen: ullie hebben sowieso co-ouderschap.
Zodra je weet dat je ex aan het verhuizen is (en naar waar) , stuur je een rondschrijven naar de scholen in de nieuwe buurt met volgende boodschap:

Ik............vader van ............ deel met ............. haar moeder het gezamelijk ouderlijk gezag volgens wettelijk co-ouderschap.
En deel hierbij mede dat ons kind met ons beider toestemming .........sedert X datum ingeschreven is in school x................
Een éénzijdige inschrijving door 1 ouder in een nieuwe school is bijgevolg niet toegestaan.

Het vergt wel wat schrijfwerk, maar hiermme vestig je aandacht van de directies op iets wat ze eigenlijk al zouden moeten weten:
één ouder kan een kind niet inschrijven in een nieuwe school :mrgreen:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 jan 2011 11:15

kunnen deze omzendbrieven helpen
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

wilmar

#22 , 26 jan 2011 17:45

[quote="eylis"]wilmar,

heel eenvoudig: j :mrgreen: ullie hebben sowieso co-ouderschap.

Betekent een voorlopige aanpassing van de EOT die dan misschien definitief wordt , dat 8 dagen per maand een co-ouderschapsregeling is ?

Bijtje

#23 , 27 jan 2011 08:04

"Co-ouderschap" betekent niet per se dat jullie kindje een gelijk verdeelde verblijfsregeling heeft, Wilmar. Co-ouderschap wil zeggen dat je allebei ouderlijk gezag hebt. Wat dus wil zeggen dat jullie beiden exact evenveel te zeggen hebben wat jullie kindje betreft.

De verblijfsregeling (bijvoorbeeld week/week of 5/9 regeling) staat daar helemaal los van.

wilmar

#24 , 27 jan 2011 21:58

En hoe en wanneer weet ik dat ouderlijk gezag heb ?
Kan er misschien iemand een goede advokaat aanbevelen ,mijn huidige stelt niet veel voor

wilmar

#25 , 02 dec 2011 11:23

Inmiddels heeft mijn ex de relatie met haar verre vriend verbroken en zijn we tot een goede overeenkomst gekomen,die in een nieuwe EOT gegoten is ,
Jammer dat een rechtbank er even voor gezorgd heeft dat ik gedurende een jaar mijn dochtertje max 3 dagen per maand heb kunnen zien , Was de relatie met haar verre vriend niet afgesprongen stonden we waarschijnlijk nog altijd te kibbelen , Mijn geloof in een rechtvaardige rechtbank is in ieder geval heeeeeel ver zoek, De volgende keer neem ik het recht in eigen handen ,,, zal veeel vlugger , minder geld en veeeel minder miserie opleveren

Bedankt aan iedereen voor de raadgevingen

ovan

#26 , 02 dec 2011 17:36

Dit is nu een mooi voorbeeld dat de Rechtbanken niet in het belang van het kind vonnist. Uiteindelijk moeten de ouders gewoon gedwongen worden van overeen te komen.
Dat mensen dan tot zo'n conclusies (R.I.E.H.) komen is op zich niet goed te keuren, maar wel te begrijpen.
@wilmar: goed om dit te posten
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Bijtje

#27 , 07 dec 2011 17:27

wilmar,elke ouder heeft ouderlijk gezag. tenzij de rechtbank anders beslist

lucgescheiden

#28 , 07 dec 2011 23:57

Inderdaad, en van zodra je het recht in eigen handen gaat nemen, zal de rechtbank met u een spelletje wezen spelen dat nog veel laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanger gaat aanslepen! Wees op uw hoede!

Terug naar “Echtscheiding”