Opzeg huur termijn

Bijtje
Topic Starter

Opzeg huur termijn

#1 , 25 jan 2011 21:50

http://voorbeeldbrief.blogspot.com/2010 ... tract.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Op bovenstaande link las ik dat de opzegtermijn voor een huurcontract 1 maande kan bedragen. Klopt dit ? Ik ga het app zo snel mogelijk opzeggen, vandaar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2011 22:11

Euh ik dacht dat je iets beter bij de les was hoor Vandebos hamert hier regelmatig op.
Omdat u het bent...
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

vooral pag 61 ev is tabel
succes

Bijtje
Topic Starter

#3 , 27 jan 2011 07:59

Bedankt. Zie pm aub

Reclame

Bijtje
Topic Starter

#4 , 03 feb 2011 09:36

Mijn huurcontract betreft eentje van bepaalde duur (3 jaar). Het is zo dat de vroegere eigenaar aan mij verhuurd heeft en dan het appartement heeft verkocht aan de huidige eigenaar. Deze laatste wilde na aankoop van het appartement, dit zelf betrekken en heeft mij toen een opzegbrief gestuurd. Ik ben toen op zoek gegaan naar een betaalbare woning maar heb niks gevonden. De eigenaar heeft me dan voor de vrederechter gesleept en ik mocht van de rechter blijven tot einde contract. Ik heb met de eigenaar toen wel mondeling afgesproken dat ik zo snel mogelijk zou vertrekken en dat vond hij goed. Hij zei : hoe sneller hoe liever en ik zou gene huur meer moeten betalen na vertrek.

Ondertussen heb ik vernomen dat mijn leefloon wordt stopgezet en zal ik een tijdje zonder inkomen zitten. Aangezien ik zwanger ben zal ik op dit moment geen werk vinden en zit is serieus vast. Daarom zal ik bij een kennis moeten intrekken. Ik heb de eigenaar een opzegbrief van drie maanden gestuurd per aangetekend schrijven en e-mail en uitgelegd dat ik binnenkort geen inkomen meer heb en dat ik zal vertrekken en dus enkel nog die drie maanden huur zal betalen.

Nu zegt hij dat ik mag vertrekken binnen drie maand maar eist hij bovenop de huur, een schadevergoeding die gelijk is aan drie maanden huurgeld. Er staat wel in het contract dat ik kan opzeggen op 3 maand. Maar omdat hij dat destijds niet kon, zegt hij dat ik dat nu ook niet kan en vindt hij dat ik moet blijven betalen tot einde contract. Weet er iemand of dit klopt ?

Kent er iemand een oplossing ?

Hij wilde mij altijd buiten pesten omdat hij er zelf wilde komen inwonen maar nu ik eruit moet en wil, wil hij dat ik betaal tot einde van het contract.

Lightning

#5 , 03 feb 2011 09:49

Nu zegt hij dat ik mag vertrekken binnen drie maand maar eist hij bovenop de huur, een schadevergoeding die gelijk is aan drie maanden huurgeld. Er staat wel in het contract dat ik kan opzeggen op 3 maand. Maar omdat hij dat destijds niet kon, zegt hij dat ik dat nu ook niet kan en vindt hij dat ik moet blijven betalen tot einde contract. Weet er iemand of dit klopt ?

Kent er iemand een oplossing ?

Hij wilde mij altijd buiten pesten omdat hij er zelf wilde komen inwonen maar nu ik eruit moet en wil, wil hij dat ik betaal tot einde van het contract.
Staat er in uw contract dat u ten allen tijd kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden OF staat er dat u 3 maanden voor het einde van het contract moet opzeggen opdat het contact van bepaalde duur niet zou omgezet worden in een 9-jarig contract. Deze 2 opties zijn wezenlijk verschillend. Huurcontracten van bepaalde duur (3 jaar) zijn, tenzij uitdrukkelijk vermeld, niet opzegbaar. U hebt dat argument TEGEN uw verhuurder gebruikt, dus hij mag dat ook omgekeerd m.i.

Bijtje
Topic Starter

#6 , 03 feb 2011 10:02

Er staat dat men kan opzeggen met opzegtermijn van 3 maanden. Er staat niet bij vermeld wanneer wel of wanneer niet.

Bijtje
Topic Starter

#7 , 04 feb 2011 10:19

Ik heb het net nagelezen, er staat dus duidelijk wel bij dat men ten alle tijde kan opzeggen. Kdacht eest van niet maar wel dus

Terug naar “Huren”