Wijziging einddatum contract

eskei
Topic Starter

Wijziging einddatum contract

#1 , 26 jan 2011 20:25

Mijn werkgever heeft mij reeds 4 tijdelijke contracten gegeven van telkens 6 maanden. Ik ben nu bijna aan het einde van mijn 4de - en laatste - contract.
Tussen het 2de en 3de contract heeft mijn werkgever mij 14 dagen op de dop gezet. Nu, bijna 1 jaar later, ontdekken ze dat ze daarmee verkeerd gedaan hebben want die 4x6 maanden moeten aaneensluiten in een periode van 2 jaar. Om deze fout recht te zetten willen ze nu mijn huidig contract vervangen door een nieuw contract met een einddatum die 2 weken vroeger ligt.
Is dit geen contractbreuk ? Ben ik verplicht dit te aanvaarden ? T'is tenslotte in mijn nadeel: 2 weken minder werk en door hun fout onnodig 2 weken op de dop gestaan, ook met alle nadelen vandien. Kan ik hiervoor een compensatie eisen ?
Dank u voor het advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 26 jan 2011 21:31

Mijn werkgever heeft mij reeds 4 tijdelijke contracten gegeven van telkens 6 maanden. Ik ben nu bijna aan het einde van mijn 4de - en laatste - contract.
Tussen het 2de en 3de contract heeft mijn werkgever mij 14 dagen op de dop gezet.
in uw arbeidsverhouding zijn maar 2 arbeidsovereenkomsten van bepaalde duur aangezien de ancienniteit van de eerste 2 arbeidsovereenkomsten van bepaalde duur vervallen door die 2 weken werkloosheid . uw werkgever kan u nog een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur geven van 2 weken of langer zonder dat er een arbeidsovereenkomst is van onbepaalde duur dus dat geknoei is voor niks nodig

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 jan 2011 08:14

is idd nergens voor nodig, zeker niet aanvaarden (kan je alleen maar problemen opleveren met werkloosheid!).

Werkgever vreest gewoon dat hij boven de maximumtermijn van 2 jaar zal komen bij betwisting door de rechtbank (wat niet waarschijnlijk lijkt). Mocht dit toch zo zijn, is dit gewoon in je voordeel, dus niks doen. Sowieso weinig kans dat je een nieuw contract krijgt.

Reclame

Terug naar “Andere”