Uitkopen ex

Toedels
Topic Starter

Uitkopen ex

#1 , 30 jan 2011 09:39

Gegroet,

De situatie is de volgende :

5 jaar geleden kocht ik samen met mijn ex-vriendin een huis. Onze eigen inbreng was 50-50. Na 2 jaar in het huis te wonen, hebben we onze eerste lening laten herzien. We besloten om het huis grondig en volledig te renoveren en namen daarvoor een 2de lening. Ondertussen is het huis grondig gerenoveerd maar nog niet volledig. Onze relatie is op de klippen gelopen. We zijn niet getrouwd maar wonen wel wettelijk samen. Ondertussen wonen we allebei nog in het huis en betalen we nog steeds 50-50 de leningen en andere kosten af. Er zijn momenteel nog werken die dienen te gebeuren opdat het huis 'verkoopbaar' zou zijn.

Mijn ex-vriendin wil mij uitkopen uit het huis. Ik vroeg me af op wat ik recht heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 30 jan 2011 14:22

U hebt twee mogelijkheden: OFWEL komt u onderling tot een overeengekomen uitkoopbedrag ... OFWEL komen jullie niet overeen en komt de rechtbank eraan te pas.

Vergeet ook niet dat uw vriendin toestemming van de bank moet krijgen om de leningen alleen op haar naam te nemen. Dit is momenteel een probleem bij de uitkoopprocedure tussen mij en mijn ex ... Hij wil het huis niet verkopen maar kan de lening niet alleen aan ... dus blijft alles maar aanslepen ...

Probeer het zoveel mogelijk onder jullie twee te regelen. Zorg dat u minstens terugkrijgt wat u er al ingestoken hebt ...en zorg dat u zeker volledig van de lening en schulden afbent! Aarzel echter niet een advocaat aan te spreken als u voelt dat de andere partij niet meewerkt of u probeert te belazeren.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”