huissleutel

frieda.M
Topic Starter

huissleutel

#1 , 30 jan 2011 14:06

Mijn werkster heeft een huissleutel waar ze mee binnen kan als ik ben gaan werken.
Ze heeft die echter verloren.
Moet zij aangifte doen aan de politie. Wat is de procedure.
Eigenlijk wou ik binnenkort geen werkster meer.Ik kan ook niet bewijzen of ze die sleutel werkelijk verloren heeft. Dit is een vervelende zaak.
Iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2011 14:14

Verlies op zich is niet strafbaar.
De politie houdt wel een register van verloren en gevonden voorwerpen.
Mocht het een geregistreerde sleutel zijn dan kan je/of de werkster aangifte doen.
Maar waarom zou er een probleem zijn. Sleutel met adreslabel??

mapleleiah

#3 , 30 jan 2011 14:15

Alvast zeker het slot van die deur veranderen ... liever gisteren dan morgen!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

frieda.M
Topic Starter

#4 , 30 jan 2011 16:29

Het is een sleutel die op alle deuren (ook ondergrondse garage )past BEHALVE op de privédeuren van een appartementsgebouw.
De sleutel moet door de syndicus bijgemaakt laten worden . Het zijn dus sleutels die genoteerd staan op een lijst bij de syndicus.
Poetsvrouw zegt ,ze te hebben laten vallen in een riool en dat er geen naamkaartjes aan waren. Bewijs hiervan hebben we dus niet. Zijn ze niet verkocht of zo.
Alle sloten laten veranderen is dat de oplossing of geloven in de eerlijkheid van de poetsvrouw? (als sleutels in riool zijn gevallen en er geen naamkaartje aanhing is er natuurlijk geen probleem maar wie weet?) Bijkomend probleem Er wordt gezocht naar en ander werkster.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jan 2011 16:50

Eens navragen bij uw poetsvrouw in welke rioolput ze gevallen zijn, en ofwel zelf uithalen, ofwel via de technische dienst van uw gmeente ze laten uithalen.

EvilFreD

#6 , 30 jan 2011 21:24

Het vervelende is dat u verantwoordelijk bent.
U dient zich dus af te vragen of u liever de kosten draagt van het veranderen van de sloten, of binnen niet al te lange tijd, die van de inbraken.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

frieda.M
Topic Starter

#7 , 30 jan 2011 22:46

Twee goede tips, Ik denk dat we best de sloten veranderen. Te meer dat de poetsvrouw zegt, ze te hebben laten vallen in een riool in een gemeente die 60 km van onze gemeente ligt. Zij had toen aktie moeten ondernemen .Wij vinden het ook raar maar het is dat wat ze zegt.
Maar heeft de syndicus zo maar het recht nieuwe sleutels voor haar te laten maken??? (die ze wel zelf betaald uiteraard). Hij zou ze besteld hebben.

Tope

#8 , 30 jan 2011 23:27

Door die sleutels te verliezen heeft de werkster jouw schade berokkend. Kunnen de onkosten niet op haar verzekering verhaald worden?

EvilFreD

#9 , 31 jan 2011 00:18

Hooguit als ze heeft getekend voor ontvangst.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”