Hoi,
Ik heb een vraagje. Mijn vader is overleden toen ik 2 jaar oud was. Ik heb tot mijn 21 nog niks gehoord over erfenis en heb het dan zelf gevraagd aan mij ma. Ik heb een lijst met de gegevens nalatenschap gekregen (moet hetzelf maar uitzoeken war ik recht op heb). Waarop een bepaald bedrag staat. Ik heb nog een broer. Nu zegt m'n ma dat ze via de vrederechter het beheer heeft over al het geld maar dat ze mijn deel zal storten op een rekening (zonder de intresten). Dit bedrag dat ze nu zal storten is ongeveer 2,5% van het totaal bedrag die op de nalatenschap staat (dus nog te verdelen onder m'n moeder, broer en mij).
Kan dat bedrag kloppen?
En is het juist dat de vrederechtbank kan beslissen dat m'n moeder het beheer heeft over het geld (zij zegt voor m'n studie's te betalen)?
De relatie met m'n moeder is redelijk normaal maar ze wil m'n leven steeds in touwtjes houden. (kan ik best wel verstaan ze heeft m'n pa als verloren) Nu ik alleen ben gaan wonen is dat weer wat erger. Maar ik zou nu graag weten waar ik sta zonder dat m'n ma dingen kan beslissen voor mij.