uit elkaar zonder samenwoningscontract

theasta
Topic Starter

uit elkaar zonder samenwoningscontract

#1 , 31 jan 2011 10:21

Hallo, ik zit met een vraag.Ik heb grond gekregen van mijn ouders, is een schenking onder levenden en de grond staat dus ook mijne naam.Nu zijn we begonnen met de bouw van een huis op de grond. maar voor we konden gaan samenwonen zijn we uit mekaar.er is dus geen contract of iets dergelijks opgesteld alleen de hypotheeklening. Ik ga nu alleen verder met de bouw , ben ik nu wettelijk verplicht alles te verdelen.of moet ik niets doen?Moet ik haar deel terugbetalen, moet ik haar uitkopen?
>

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 feb 2011 16:39

Neen , u moet haar niet uitkopen of iets geven.
Maar ik veronderstel dat de lening beschreven is op naam van beiden. dat moet u veranderen :de lening alleen op uw naam zetten. Indien er afbetalingen geweest zijn , kan zij het deel dat zij daarvan betaalde , wel terugeisen.
Ik vind het wel straf dat zij meetekende voor een lening van een huis , waar zij geen mede-eigenaar van kan worden! Zij moet U toch graag hebben gezien toen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”