plotse boete delijn 3 jaar geleden

charlystudent
Topic Starter

plotse boete delijn 3 jaar geleden

#1 , 03 feb 2011 16:29

Beste forum

Ik kreeg vandaag een "Pro Justitia" in mijn brievenbus van een deurwaarder met het bevel om binnen de 24uur een betaling van 192€ uit te voeren.

Deze boete dateert van 18/11/2008! Ik dacht deze uiteindelijk al betaald te hebben, lang geleden. Wanneer ik naar het deurwaarderskantoor belde met de vraag waarom ik niet eerder op de hoogte ben gebracht van deze boete, zeiden ze dat ze reeds 1 brief naar mijn vorig adres (kot) hadden gestuurd en 2 brieven naar mijn huidig (thuis) adres.

Ik heb nooit zo'n brief ontvangen. Ik heb zelfs deze zomer nog een boete van de lijn betaald via hun kantoor, en men heeft me nooit op de hoogte gebracht van een openstaand saldo.

Als gevolg van deze onduidelijkheid en hun incompetent factureren, is mijn boete gestegen van een oorspronkelijke +-75€ naar 192€. De vorige brieven die me zogezegd toegezonden waren geweest waren niet aangetekend verzonden, dus zij hebben ook geen enkel bewijs van verzending.

Ik heb vervolgens gevraagd aan het bureau om mij een kopie van de betreffende brief op te sturen kwestie van duidelijkheid te creëren.

Is dit wettig?
Ik vind dat ik hier echt geen schuld tref, gezien ik van niets wist. Als het bedrag nu niet zo hoog lag zou ik er niet moeilijk om doen, maar als student is dit echt wel teveel als het niet terecht zou zijn. Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Charles
Laatst gewijzigd door charlystudent op 03 feb 2011 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2011 16:37

Ik lees hier dat je ondertussen al 2 boetes hebt gekregen van "DE LIJN". Jij bent dus blijkbaar een regelmatig zwartrijder. Je weet wat het risico is van zwartrijden. Waarom kom je hier dan klagen over een te hoge boete, zelf al is ze drie jaar oud. Wie zich verbrand moet op de blaren zitten. Door destijds mooi een buskaartje te nemen had je nu al die rommel niet. :cry:

EvilFreD

#3 , 03 feb 2011 18:28

De tijd gaat ook ineens heel snel. 18/11/2008 is 2 jaar en 2.5 maand geleden.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

charlystudent
Topic Starter

#4 , 03 feb 2011 18:30

Ik lees hier dat je ondertussen al 2 boetes hebt gekregen van "DE LIJN". Jij bent dus blijkbaar een regelmatig zwartrijder. Je weet wat het risico is van zwartrijden. Waarom kom je hier dan klagen over een te hoge boete, zelf al is ze drie jaar oud. Wie zich verbrand moet op de blaren zitten. Door destijds mooi een buskaartje te nemen had je nu al die rommel niet. :cry:
Ik geef je daar volledig gelijk in, maar de laatste boete die ik kreeg was exact één dag na het vervallen van mijn abonnement, en dus volledig onbewust.

Ik heb de laatste 3 jaar geen enkele keer bewust zwart gereden, ik heb mijn lesje nu echt wel geleerd. Nogmaals wil ik benadrukken dat deze boete dateert van 2008!

Ik ben nu in het bezit van een abonnement en pendel nu dus volledig legaal. Ik begrijp dat ik niet echt in de beste onderhandelingspositie zit omdat ik oorspronkelijk wel in fout was.

Maar anderzijds zou je toch zelf wel 2 keer nadenken wanneer je bijvoorbeeld een parkeerboete 3 jaar na datum aankrijgt die bijna verdriedubbeld is?

Ik ben geen deviant persoon en ook absoluut geen schenenstamper, ik hoop gewoon op een rationele verklaring.

Alvast bedankt voor het snelle antwoord!
Laatst gewijzigd door charlystudent op 03 feb 2011 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

charlystudent
Topic Starter

#5 , 03 feb 2011 18:40

Je veroordeelt mij tot iemand met een "zwartrijgedrag" Dat overkomt iedereen wel eens en in mijn ogen is dat geen doodzonde.

Ik begrijp dat jullie mijn achtergrond niet kennen en vandaar al snel bedenkingen kunnen krijgen over mijn feitelijke motivatie - en of onschuld - maar ik ben echt onbewust verwikkeld geraakt in een netelige situatie.

Daarom hoop ik op eerder op advies dan op kritiek.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door charlystudent op 03 feb 2011 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

charlystudent
Topic Starter

#6 , 03 feb 2011 18:49

De tijd gaat ook ineens heel snel. 18/11/2008 is 2 jaar en 2.5 maand geleden.
Okay 3 jaar is dan misschien lichtjes overdreven, desondanks is dit niet echt de snelste kennisgeving toch?

Met dank

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 feb 2011 23:49

Zoek eens op 'de lijn' staan al verschillende topics...

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”