Veranderen van school

sylviederycke
Topic Starter

Veranderen van school

#1 , 06 feb 2011 15:04

Ik heb 3 jaar geleden gekozen voor co ouderschap en dit laten bevestigen bij de notaris. Mijn dochter is 8 jaar oud en staat gedomicieerd bij mij. Ze gaat reeds 6 jaar hier naar school op 2 km van de woonst. Nu wil mijn ex haar veranderen van school en haar school laten lopen op 2O km van de woonst. Hij heeft altijd gezegd dat ze perfect hier school kan blijven lopen maar nu komt het voor hem beter uit met zijn werk. Hij is niet bereid om in mijn buurt te komen wonen. Kan hij dit zomaar zonder mijn toestemming en wat doe ik eraan ? Hij woont momentaal al 3 jaar bij zijn ouders en het zijn ook zij die mijn dohter naar school brengt maar hij wil ze ontlasten en daarom mijn dochter van school doen veranderen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2011 15:44

U kan tot akkoord komen.
Er is blijkbaar een authentieke akte ... die vermoedelijk zal bevestigd zijn in het vonnis van echtscheiding.
Dit moet gerespecteerd worden.
Indien niet zal de rechtbank beslissen.
Indien u de (voorgestelde) school reeds kent kan u deze reeds mededelen dat u niet akkoord gaat
ter info richtlijnen aan school bij echtscheiding.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;

sylviederycke
Topic Starter

#3 , 06 feb 2011 19:36

Wat me al helemaal stoort is het feit dat ze nog op zoek moeten gaan (hij en zijn vriendin) naar een huis en naar werk. Dus vind ik het maar meer dan normaal dat ze in functie van mijn dochter denken en in de buurt van de school gaan wonen maar nee in zo een boerengat willen ze niet wonen dus moet volgens hen mijn dochter maar veranderen van school. Normaal moet hij naar de rechtbank gaan als ik niet akkoord ben. Wacht ik daarop of kan ik zelf eerder stappen ondernemen (haar huidige school licht ik deze week nog in)

Reclame

Terug naar “Archief”