Klacht intrekken

Gerda
Topic Starter

Klacht intrekken

#1 , 05 feb 2011 12:56

Is het mogelijk om een klacht waarbij reeds een uitspraak gevallen is in te trekken? Welke stappen moet je hiervoor ondernemen?
Hartelijk dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2011 12:57

Dus er is een vonnis?

Gerda
Topic Starter

#3 , 06 feb 2011 19:12

Ja, er is inderdaad een vonnis maar degene die de zaak opgestart heeft wil nu zijn klacht intrekken. Volgens hem was hij niet op de hoogte van de gevolgen.

Reclame

roharro

#4 , 06 feb 2011 19:24

Dan laat die persoon het vonnis toch niet uitvoeren (als het geen strafrechtelijke zaak was).
Laatst gewijzigd door roharro op 06 feb 2011 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2011 20:18

onderwerp??

Gerda
Topic Starter

#6 , 07 feb 2011 11:58

Zes jaar geleden heeft mijn ex-man een rechtszaak tegen mij ingespannen voor het eisen van alimentatie, hij heeft deze zaak gewonnen en ik diende te betalen met terugwerkende kracht. Hij heeft het vonnis pas twee jaar later gaan betekenen. Ik had het geld niet en ben dus in de collectieve schuldbemiddeling gegaan, das nu al sinds 2008. Nu pas, na veel en lang aandringen is de advocate bezig alles in orde te brengen zodat het voor de rechter kan komen. Ik heb hier met mijn dochter over gepraat en zij op haar beurt met haar vader. Volgens hem wist hij daar helemaal niets van en had hij al veel langer aan zijn advocaat gevraagd de ganse zaal stop te zetten. Nu heeft mijn dochter me gevraagd hoe haar vader deze zaak kan stoppen want hij hoeft dat geld niet en hij had nooit beseft dat het zo zou aflopen. Naar zijn zeggen wist hij zelfs niet dat ik daardoor zo in de problemen zou komen. Er woont één dochter bij hem en één bij mij.

float

#7 , 07 feb 2011 19:29

Hij zal aan zijn advocaat moeten vragen wat hij moet doen voor 'afstand van geding' te verkrijgen.

xena

#8 , 07 feb 2011 20:02

Hij zal aan zijn advocaat moeten vragen wat hij moet doen voor 'afstand van geding' te verkrijgen.
afstand van geding ? niet beter rechtsafstand doen gezien er reeds een vonnis is

float

#9 , 07 feb 2011 20:05

Ik ben in de war. Eerst zegt ze: "Ja, er is inderdaad een vonnis...", daarna zegt ze: "Nu pas, na veel en lang aandringen is de advocate bezig alles in orde te brengen zodat het voor de rechter kan komen."

Bedoelt ze dan het uitvoerend beslag om de achterstallige alimentatie te innen?

Terug naar “Archief”