eigenaar van appartement en samenwonen

nqx111
Topic Starter

eigenaar van appartement en samenwonen

#1 , 07 feb 2011 20:36

Ik heb een jaar geleden een appartement gekocht waar ik een deel eigen geld heb ingestoken en de rest leen ik.
Nu wil ik daar gaan samenwonen met mijn vriendin. Zij wil mee in de kosten van de lening delen maar niet in evenredigheid met mijn deel aangezien ze niet zo'n hoog loon heeft.

Nu wil ik dat bij de notaris op papier laten zetten om nadien geen misverstanden te hebben over de verdeling van het appartement moest onze relatie spaak lopen.

Hoe kan ik dat het beste doen?
Kan zij ook van het finacieel voordeel van de lening genieten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 07 feb 2011 21:17

Verdeling van het appartement? Er valt niets te verdelen, het appartement is en blijft van u, ook als uw vriendin mee betaalt aan de lening. In principe kan u van haar zelfs een woonvergoeding vragen voor het mogen gebruik magen van uw woning (halve huur). U zou haar deel van de afbetaling van de lening als die woonvergoeding kunnen aanvaarden.
Ze kan niet genieten van het fiscaal voordeel van de lening, want ten eerste geen eigenaar en ten tweede niet mee kredietnemer.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 07 feb 2011 21:48

U kan haar een deel van het huis verkopen dat niet groter is dan haar financiële draagkracht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”