Geldigheid medisch attesten.

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Geldigheid medisch attesten.

#16 , 11 feb 2011 15:31

Waarom zet die baas van het callcenter dan geen WC pot aan iedere telefoon ipv een bureaustoel.
Of zou hij daaraan nog niet gedacht hebben? :lol:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#17 , 11 feb 2011 15:35

Volgens mij verplicht
Art. 103. De werknemers moeten:
1° de wasgelegenheden gebruiken en enig toilet maken vóór de maaltijden en na de dagtaak

de werknemer zich te fatsoeneren vooraleer een maaltijd te nuttigen of de werkplek te verlaten na het einde van zijn dienst.
Het artikel heeft m.i. geen enkele beperkende waarde m.b.t. het gebruik van de toiletten of wasgelegenheden.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

xena

#18 , 11 feb 2011 17:19

Waarom zet die baas van het callcenter dan geen WC pot aan iedere telefoon ipv een bureaustoel.
dit is verboden

art 94 De toiletten mogen niet rechtstreeks met de werkplaatsen, de refters of de kleedkamers in verbinding staan

Reclame

JPV

#19 , 11 feb 2011 17:56

Er is natuurlijk ook wel art. 103 van het ARAB:
De werknemers moeten:
1° de wasgelegenheden gebruiken en enig toilet maken vóór de maaltijden en na de dagtaak;
ENIG TOILET MAKEN en WASGELEGENHEDEN GEBRUIKEN voor de dagtaak heeft niks te maken met een grote of kleine boodschap op het toilet mogen gaan DOEN

je toilet MAKEN kan zijn je werkkleding aantrekken voor je aan je dagtaak begint, je handen wassen, je opfrissen
net alsof een werkgever MOET de wasgelegenheden gebruiken na de dagtaak... je moet niet altijd alles 100% letterlijk zien...

Of je nu art. 103 moet gebruiken om m'n punt (dat wc-toegang niet absoluut is) te maken, kan mss niet zijn, maar onbeperkte toegang (om het nu extreem te stellen: 4 uur per dag op de pot zitten) kan perfect tegengehouden worden door de baas. En dat wou ik hier aanhalen.

EvilFreD

#20 , 11 feb 2011 17:58

dit is verboden

art 94 De toiletten mogen niet rechtstreeks met de werkplaatsen, de refters of de kleedkamers in verbinding staan
Dan ken ik ineens veel bedrijfspanden die ingedeeld zijn in overtreding met de wet :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

JPV

#21 , 11 feb 2011 22:18

Moah... ken jij veel werkplaatsen/refters/kleedkamers waar de toiletten rechtstreeks in verbinding staan met die plaatsen? Lijkt me nogal stinkend te zijn mocht dit effectief zo zijn...

(voor alle duidelijkheid: even de stoom aflaten na een werkweek, ook al heb ik na m'n dagtaak niet m'n toilet gemaakt en de wasgelegenheden gebruikt...)

EvilFreD

#22 , 11 feb 2011 23:42

Als ik art. 94 goed lees houd deze in dat toiletten zich niet in een ruimte mogen bevinden aangrenzend aan werkplaats.
M.a.w. er dient nog minstens één ruimte tussen de werkplaats en de toiletten te zijn.

Vrees dat dat in veel gevallen niet zo is.

(en ook evt. bestaande leidingen en afvoeren in de werkplaatsen, refters en wasplaatsen staan in rechtstreekse verbinding met die van de toilleten)

Terug naar “Andere”