werkzaamheden in eigen huis.

ChrisVSBN
Topic Starter

werkzaamheden in eigen huis.

#1 , 14 feb 2011 09:45

geachte lezers,

laat mij mij even toe mij voor te stellen; ik ben een student orthopedagogie en ik moet voor een casus wat opzoekwerk doen in het wetboek.

het gaat om een man die op ziekteverlof is (door arbeidsongeval) die wilt werken in een huis van zijn vriendin (dat ze net geërfd heeft)
met wie hij feitelijk samenwoont.
De vraag is of hij dit wel mag, en of hij nadien ook aansprakelijkheid op het huis na de renovaties, aangezien deze de waarde van het huis doen stijgen.

Aangezien ik een leek ben in het werken met het wetboek, kan ik er zelf niets over opzoeken aangezien ik niet weet hoe je het wetboek moet gebruiken. Ik vraag hier niet om mijn werk voor mij te doen, maar een verwijzing naar bepaalde artikels in het wetboek die hier over gaan, zou mij al verder helpen.

dank bij voorbaat,

Chris

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa

#2 , 15 feb 2011 15:00

u mag enkel werken/arbeid verrichten nadat u toestemming gekregen heeft van de adviserend geneesheer.

xena

#3 , 16 feb 2011 14:20

leuke opgave straf dat er zo weinig reacties zijn .

vind het wel leuk gezegd ziekteverlof door arbeidsongeval , bedoel je dan een verlof met strand en stralende zon en een frisse coctail ? afwezig zijn van het werk wegens ziekte of arbeidsongeval is al geheel verschillend lijkt mij weinig waarschijnlijk dat een verzekeringsmaatschappij hiermee akkoord gaat . men woont feitelijk samen dan denk ik al aan zwartwerk als je in een woning werk op een ander adres temeer het gaat om werken die een meerwaarde opleveren . het huis is geerfd dus dat staat buiten de gemeenschap zelfs al ben je getrouwd , een opzeggingsvergoeding kan wel geeist worden want ook bij zwartwerk kan er een arbeidsovereenkomst zijn renovatiewerken op zich is geen illigale praktijk zoals bij drugsdealen of vrouwenhandel .

ik denk dat je met trefwoorden op deze site al heel wat info kan vinden

Reclame

bartvdv

#4 , 16 feb 2011 14:55

Moet je voor grotere verbouwingswerken dan ook geen btw-opgave doen en namen van diegenen die er werken doorgeven?

Terug naar “Archief”