In hoeverre is de volgende casus mogelijk?

cantillon
Topic Starter

In hoeverre is de volgende casus mogelijk?

#1 , 19 feb 2011 16:25

Hallo,

Ik ben in het proces een webshop op te zetten en wil graag de volgende hypothetische situatie voorleggen:

http://www.noten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is mijn domeinnaam
Noten , in de vorm van een copyrighted logo is wat ik op de doosjes zet.
Mijn assortiment bestaat uit amandelen, Pinda's, etc.

Dus op elk doosje komt te staan "noten" en daaronder het desbetreffende item (bijvoorbeeld amandelen/ Pinda')

In hoeverre is het juridisch mogelijk, en welke juridische problemen kan ik verwachten. (in geval ik "noten.nl" of "noten" op de labels zet)

De naam van de onderneming in dit geval is "bedrijf dat handelt noten" , maar dit wil ik niet op de labels hebben staan, hoewel ik dit wel op de website kenbaar maak in de algemene voorwaarden.

Bedankt voor jullie input!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 feb 2011 18:58

Eventueel eens horen op het Nederlandse forum?

EvilFreD

#3 , 20 feb 2011 08:55

De termen "noten" en "noten.nl" komen waarschijnlijk niet voor merkregistratie in aanmerking. Daarvoor bezitten ze te weinig 'onderscheidend vermogen'.
Sowieso worden merknamen niet automatisch beschermd, daarvoor dient een aanvraag gedaan te worden.
Indien u de termen in een grafisch logo giet zijn de logo's (maar niet de woorden die daarin verwerkt zijn) automatisch voorzien van auteursrecht.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Terug naar “Auteursrechten, merken & patenten”