huurcontract opzeggen door 1 gebleven huurder

luca8000
Topic Starter

huurcontract opzeggen door 1 gebleven huurder

#1 , 22 feb 2011 20:37

in 1991 heb ik samen met mijn broer een appartement gehuurd, enkele jaren geleden heeft hij een eigen woning gekocht, en zo het appartement verlaten. De toenmalige eigenaar werd per gewone brief daarvan in kennis gesteld. Verder werd er niets gewijzigd aan het contract.
Ondertussen is het gebouw veranderd van eigenaar , en spreekt mijn huurcontract nog op beide namen van mijn broer en ik.

Eind juni zou ik het appartement verlaten, ( woon er nu wettelijk samen met mijn vriendin).
Hoe zeg ik best de huur op : per aangetekend schrijven en ook per gewone brief ( vindt ik beste manier, want mogelijk haalt eigenaar aangetekende brief niet af).

Wie moet er allemaal tekenen op deze opzegbrief ? De toenmalige huurders ( zijnde dus ik die er nog woon, en ook mijn broer die ook in het contract vermeld staat ?, en moet mijn vriendin best meetekenen ?)

Wat indien verhuurder de aangetekende brief niet ophaalt bij de post ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 feb 2011 22:14

http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

luca8000
Topic Starter

#3 , 23 feb 2011 07:22

ik begrijp uit de brochure dat we best als wettelijk samenwonenden , elk afzonderlijk de huur opzeggen per aangetekend schrijven.

Moet mijn broer die vroeger het pand mee huurde, maar al enkele jaren verhuisd is ( en de vroegere eigenaar daarvan op de hoogte heeft gesteld, wel zonder wijziging van contract) ook een brief versturen ?
Zijn domicilie staat al enkele jaren elders.

Reclame

Vandebos

#4 , 23 feb 2011 10:17

U laat best uw broer meetekenen op de opzeg.

Terug naar “Huren”