compromis tekenen ?? Eigenaars niet akkoord !

cartoucheke
Topic Starter

compromis tekenen ?? Eigenaars niet akkoord !

#1 , 28 feb 2011 09:48

Situatie : er staat een huis te koop, maar twee van de 5 kinderen liggen echter in ruzie met elkaar en konden al niet overeenkomen wat vraagprijs woning betreft. Het huis stond al meer dan 6 maanden te koop aan een te hoge prijs. Ze verlagen dan zelf de prijs met 50 000 euro !

Er wordt een bod gedaan op de woning, dit wordt niet aanvaard.

Er wordt een tweede bod gedaan. De bemiddelaar vindt dit een aanvaardbaar voorstel, maar de zussen liggen weer dwars. De prijs van het huis wordt dezelfde week nog met 25 000 euro verhoogd, terwijl de bemiddelaar al akoord was gegaan ! Het voorstel moet nu beslist worden door een rechter, aldus de bemiddelaar.

Nu heeft men bericht dat de compromis morgen getekend moet worden, maar... de rechter heeft nog geen uitspraak gedaan ! Dit baart me toch wel wat zorgen.

Houdt dit risico’s in ? Beter afwachten ?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kopertje

#2 , 28 feb 2011 13:18

Volgens mij moet er in de compromis een verkoopsprijs vermeld staan.

De compromis is ook bindend.
Indien getekend raak je er ook niet zo makkelijk van af indien je achteraf niet akkoord bent met de prijs.
Ik zou toch proberen de compromis uit te stellen na de uitspraak.

Succes !

Reclame

Terug naar “Kopen”