testament niet open?

nixbox
Topic Starter

testament niet open?

#1 , 25 feb 2011 13:22

hoi,

Mijn vraag is:

ik had geen contact meer met oma maar nu hoorde ik via via dat ze is overleden, de persoon die het nu afhandelde wou me niet te woord staan en zei door de telefoon dat ik maar moest afwachten op het testament! Dat is nu ongeveer 8 weken geleden en ik hoorde van iemand anders dat ze de boel wil tegen houden zodat ik niet weet wat er in het testament staat.Kan dat?
Ik heb geen bewijs van overlijden wat dat heeft die persoon.Hoe nu verder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2011 14:48

Twee vraagjes ter verduidelijking:

1. "De persoon die het nu afhandelt", is dat de notaris? Of bedoel je een ander familielid?
2. "Ze" wil de boel tegenhouden. Dit is dan de persoon uit mijn vraag 1, vermoed ik?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nixbox
Topic Starter

#3 , 25 feb 2011 21:08

1. nee dat is geen familielid maar een "vriendin"!?

2. ja dat is de persoon van antwoord 1.

Ik ken deze mevrouw helemaal niet! Van horen zeggen heeft ze mijn oma beinvloed door ervoor te zorgen dat mijn oma geen contact meer had met andere familie en kennissen.
Deze mevrouw heeft na oma's dood alles leeggehaald (meubels, zwart geld, persoonlijke dingen, enz.)

Reclame

katwezel

#4 , 01 mar 2011 17:12

hiervoor moet je echt (dringend ) naar je notaris , dat is de gepaste persoon om je verder te helpen ,

Terug naar “Archief”