Hi,
Ik ben huiseigenaar en heb voor mijn verblijf in het buitenland 9 maanden huisbewaring aangevraagd. Alles is volgens de procedure gegaan en mijn huurder zit nu in zijn laatste maand. In het contract staat dat de 9 maanden vast staan. Beide partijen kunnen hier niet over redetwisten.
Nu heeft hij 2 weken geleden aangegeven dat hij vanaf maart weg wil. Het contract is tot april.
Het contact tussen ons is al een poos erg slecht. Ik heb net voor mijn vertrek mijn zeer verouderde badkamer laten verbouwen. Ik ben opgelicht en de badkamer zou binnen 3 maanden nog wel eens gevaarlijk kunnen worden, dus heb ik besloten in overleg met mijn nieuwe huurder de badkamer opnieuw laten doen. Vanwege mijn verblijf en rondreis in het buitenland heeft hij twee dagen zonder toilet gezeten zonder dat ik een chemisch toilet heb kunnen regelen omdat ik dit alles pas hoorde NADAT het was gebeurd. Ik heb mij meerdere malen hiervoor ge-excuseerd en wilde hier een oplossing voor vinden. Hij heeft 1 maal aan de telefoon gezegd dat hij een nacht in een hotel op mijn kosten zou slapen, maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Mijn vader nam mijn zaken waar, maar 3 maanden later bleek er geen oplossing te zijn gevonden voor de 2 dagen zonder toilet.
In die tussentijd had mijn huurder 1 keer de huur een maand te laat overgemaakt. Ik heb hem hier zelf over moeten contacteren en terwijl hij later in e-mails zei dat alles via automatische overschrijving ging, was het verhaal dat hij het naar de verkeerde persoon had overgemaakt en dat het eerst via de bank teruggestort en rechtgezet moest worden. Toen hij later via de mail over het 'badkamer incident' weer begon te praten heb ik gestuurd dat het soms geven en nemen is. Hierop kreeg ik terug dat hij dus 2 dagen zonder toilet en ik een maand zonder huur was geweest en dat dat volgens mij dus opgeheven zou worden. Hier werd verder geen discussie op ingegaan, de toon was niet al te positief, maar ik was niet van plan hem voor een inconvience te vergoeden en zelf voor een andere zware inconvience voor mij het maar te laten zitten..
Hij reageerde vervolgens niet of slecht op e-mails en heeft nooit via de e-mail over hotelnachten gesproken.
Nu is het maart, hij heeft aangegeven dat ik er niet zomaar mee wegkom dat ik niet wil helpen dat hij een maand eerder weg wil. Ik kom in April terug en kan nooit mijn huis in die tussentijd verhuren, ik zit momenteel in het buitenland nog. Hij zei over de telefoon dat ik 2 nachtten hotelkamer moest betalen toen hij zonder toilet zat en kosten voor het maken van het bed. Iets waar ik tot toen hij me belde die dag over het opzeggen van het appartement niet eens iets over wist, gehoord had.
Aangezien ik alle correspondentie via de mail verder wilde doen na het laatste gesprek heb ik 2 keer zijn telefoontje niet opgenomen en hem direct een e-mail gestuurd dat communicatie via de mail plaats vindt.
Ik weet niet wat ik nu moet doen? Ik heb altijd willen helpen en vanaf het moment dat het reizen over was heb ik de communicatie weer op me genomen, maar hij heeft ook al maanden de telefoonrekening niet betaald en die blijft maar opstapelen. Ik krijg iedere keer beloftes dat het overgemaakt wordt, maar ik zie niets. Ik vind het geen probleem om het af te trekken van de borg, maar als hij zijn huur ook niet gaat betalen en er zijn dingen stuk in het appartement dan ben ik de pineut.
Iemand ideeen please?