slagen en verwondingen

enami
Topic Starter

slagen en verwondingen

#1 , 02 mar 2011 15:27

ik ga ineens met de deur in huis vallen en mijn verhaal hier heel beknopt proberen te vertellen:

het gaat om mijn broer: hij is in 2008 aangevallen geweest door een buurjongen waarbij hij een messteek in zijn hals heeft gekregen.
op dat moment was zijn beste vriend, tevens een buurjongen bij hem (hij heeft ook slagen gekregen).

mijn broer heeft de dader herkend en zijn vriend heeft hem ook herkend. er is ook een getuige.

welnu, de dader is ondervraagd geweest en hij beweert die bewuste avond in de cinema gezeten te hebben, zijn vriend bevestigd dat.

uit telefoongegevens blijkt dat hij heeft gelogen, zijn gsmnummer werd opgepikt door een gsmmast in de buurt van waar het ongeval gebeurd is.

maar, alles lijkt nu tegen te werken, we vermoeden dat de dader een informant is van de politie en dat er een hand boven zijn hoofd wordt gehouden...

mijn vraag is: worden politie informanten beschermd? gaat hij nu vrijuit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2011 19:14

????
Er is dus PV opgesteld.
Hoe weet u dat van de GSM mast??
Hebt u zich als slachtoffer bij het parket laten registreren
Was er een arbeidsongeschiktheid ( dus ook niet naar school gaan is arbeidsongeschikt)
Hebt u een verzekering ( familiale) hebt u een advocaat.
U kan altijd een brief schrijven naar de procureur des Konings men hem vragen hoe het staat met de zaak.
een buurjongen??? en die zou informant zijn???? waarvoor?????

enami
Topic Starter

#3 , 02 mar 2011 20:51

mijn broer was niet arbeidsongeschikt, maar hij heeft wel een heel groot duidelijk zichtbaar litteken in zijn hals. de mug was die avond zelfs ter plaatse gekomen omdat ze vreesden dat zijn slagader was geraakt. de politie heeft een pv opgemaakt, maar wat heel vreemd is, ze zijn zogezegd vergeten het adres en nummer vergeten op te schrijven van 1 getuige en nu kunnen wij hem dus niet meer terugvinden.

mijn broer heeft een advocaat, die eigenlijk meer met de zaak bezig is. en deze laatste heeft gezegd dat hij vermoedt dat de dader beschermd wordt omdat hij veel in het criminele circuit vertoeft...

wat betreft de gsmmast, wij weten dat omdat onze advocaat de gegevens heeft opgevraagd...het logische gevolg is dus dat de dader terug werd ondervraagd, de advocaat heeft dus een bijkomend onderzoekshandeling aangevraagd (ondervraging van de dader) maar deze is dus afgewezen door de onderzoeksrechter omdat niet ging leiden tot 'de waarheid aan het licht brengen'. zo stond dat letterlijk in de brief.

worden informanten van de politie beschermd, en kunnen we nu niets doen?

ps: wij hebben een familiale verzekering met juridische rechtsbijstand maar zij willen niet tussenkomen, dus alles wordt betaald uit eigenzak (ondertussen al bijna 5000 euro)

Reclame

Franciscus

#4 , 02 mar 2011 21:52

en ook een andere buurjongen is gewond.
dat is al een getuige
van de andere getuige heb je toch een naan
in welke context ken je de andere getuige
waarom komt je familiale niet tussen hebben die iets op papier gezet van de reden?
Er is al een onderzoeksrechter bij ..... dan zal er nog wel iets zijn wat niet in de posting staat
En uw advocaat gaat hier niet verder mee???? heel raar
Hoe oud is de buurjongen???
informant wil zeggen dat hij geregistreerd moet zijn??? lijkt mij nog veel raarder

enami
Topic Starter

#5 , 03 mar 2011 12:27

ja, de andere buurjongen is ook gewond, niet heel erg, maar toch.
van de andere getuige, een toevallige voorbijganger hebben we geen naam, nummer, niks! de politie is dat vergeten op te schrijven.
de familiale verzekering wil niet tussenbeide komen omdat mijn broer ze uitgelokt heeft, wat helemaal niet klopt want mijn broer stond op hoek van de straat te wachten op een andere vriend.

de advocaat gaat wel verder want we zijn al in beroep gegaan tegen de uitspraak van de onderzoeksrechter.

hoe bedoel je geregistreerd?

ps: buurjongen was toen 18

Franciscus

#6 , 03 mar 2011 12:56

Dus de dader was toen al meerderjarig.
Een informant van de politie dient geregistreerd te zijn ... uw advocaat kent de werkwijze wel
u spreekt nu al van uitlokking ....

enami
Topic Starter

#7 , 03 mar 2011 19:19

Dus de dader was toen al meerderjarig.
Een informant van de politie dient geregistreerd te zijn ... uw advocaat kent de werkwijze wel
u spreekt nu al van uitlokking ....
het is een heel ingewikkelde zaak, die uit verschillende facetten bestaat, maar de rechter heeft beslist om de zaak in verschillende delen te delen en niet als één geheel te beschouwen, het deel dat ik heb verteld is volledig, niet meer, niet minder...vind je het niet vreemd dat de dader niet terug mag ondervraagd worden? dat is toch logisch als blijkt uit de telefoongegevens dat hij heeft gelogen?

de dader is 28 ofzo, het is de buurjongen die mee gewond raakte die 18 was...

ben je advocaat?

Franciscus

#8 , 03 mar 2011 19:58

in ... verschillende delen te delen....
Dus zijn er voor en na maar vooral voor nog andere 'ontmoetingen' geweest tss uw broer en die 28 jarige buurjongen ... of andere feiten voor de 28 jarige of????nog iets anders...
Want ander kan er geen zaak in verschillende delen zijn waar je broer en de ook gekwetste buurjongen bij betrokken zijn.

U geeft zo weinig informatie dat ik 'wit' kan antwoorden terwijl het eigenlijk 'zwart' moet zijn maar door steeds maar een stukje info te geven geraken we niet verder.
Uw advocaat kan nu in beroep gaan bij de raadkamer en dan heeft men nog de kamer van inbeschuldigingstelling.

neen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”