Achterstallig pensioen

Creatief
Topic Starter

Achterstallig pensioen

#1 , 01 mar 2011 20:33

Van de dienst voor de overzeese sociale zekerheid ontvingen we vandaag het bericht dat de staat nog 845 € pensioen zou uitbetalen. De langstlevende ouder is reeds 3 jaar overleden. In de brief staat dat deze aan de nalatenschap wordt betaald.
Moeten we daarvoor een nieuwe aangifte van SSR voor doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 03 mar 2011 09:18

“Art.37.Een nieuwe aangifte moet ingeleverd worden:...2° wanneer, na het openvallen van de nalatenschap, de actieve samenstelling er van vermeerderd wordt, hetzij door het intreden van...of van elk ander voorval...”(Wetboek Successierechten 31 maart 1936)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

wanton

#3 , 03 mar 2011 11:06

Ik denk dat u best eens contact neemt met de Registratie , ze hebben er waarschijnlijk weet van die storting. Maar ik kan me voorstellen dat zij niet zitten te wachten op een herziening van een dossier dat voor hen reeds lang is afgesloten. De opbrengst is misschien ( voor hen) de moeite niet waard.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Creatief
Topic Starter

#4 , 03 mar 2011 12:42

Bedankt heren voor de info.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”