Rusthuis

St antonius
Topic Starter

Rusthuis

#1 , 06 mar 2011 10:11

Hallo,
Ik heb met mijn ouders geen goede band en wil hier later niet voor opdraaienals zij in een rusthuis terecht komen.Mijn zus en broer heb ik in jaren niet meer gezien en werken niet , zij dopt en hij dopt of is op ziekenkas.Mijn ouders hebben geen eigendom of bezittingen.Zelf gaan ik en mijn vrouw werken en hebben een eigen huis.Kan ik later verplicht worden om bij te drage aan de kosten van een rusthuis en hoekan ik dit vermijden.

St antonius

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 06 mar 2011 12:27

Dat kan je niet vermijden.... “Art.205.De kinderen zijn levensonderhoud verschuldigd aan hun ouders en hun andere bloedverwanten in de opgaande lijn die behoeftig zijn...”(Burgerlijk Wetboek).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wanton

#3 , 06 mar 2011 17:55

Beste ,

zo zeker durf ik daar niet op antwoorden. Indien er een slechte relatie is met uw ouders , en er is reeds meerdere jaren geen contact meer , kan en mag het betrokken OCMW oordelen dat er voldoende billijkheidsredenen zijn om u vrij te stellen van bijdrage. Men zal U misschien ook vragen de erfenis , ten gepasten tijde , te weigeren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2011 19:32

En hoe kan men die slechte relatie bewijzen? Door de nieuwjaarskaartjes te tonen die je nooit ontvangen hebt?

Terug naar “Archief”