#1 , 06 mar 2011 23:35
situatie kort:
wij zijn tijdje niet thuis, dit wordt gemeld aan Electrabel (telefonische medewerker)
terug in het land... toch rappel, en aangetekende rappel tussentijdse factuur
weeral kosten (en Electrabel kan niet anders dan hier goed aan verdienen)
bij contact met callcenter gebeurt er iets eigenaardigs (volgens ons redelijk onwettig ! op de koop toe)
wegens een beperking in het programma, zo luidt het, kan Electrabel pas de extra aangerekende kosten terugbetalen.. maar eerst moet de consument ze wel betalen, 'a ja mevrouw, hoe kunnen wij nu terugbetalen, als we het geprotesteerd bedrag niet hebben gekregen (
wij vinden dit toch raar, maar gaan akkoord..
resultaat
volgende factuur, geen kosten terugbetaald, bij contact met callcenter, zou de praktijk niet meer mogen, en is de telefoniste ondertussen ontslagen..
Juridisch tevens mijn vraag aan de specialisten van het forum
een mondeling akkoord is ook een akkoord (1),
callcanter van Electrabel bindt toch deze maatschappij, of niet (2)
Electrabel moet controle en toezicht uitoefenen op de werking van hen telefoonmedewerkers (3)
en tenslotte
als consument merkt dat er onregelmatigheden zijn, mag de consument de betaling stopzetten, en op basis van welke wetsartikel (gaat het hier om misbruik van vertrouwen),
heeft de consument wettelijk altijd het recht om juridisch protest aan te tekenen.. dan kan Electrabel toch niet eisen, betaal eerst om te worden terugbetaald (lijkt mij cru)
in gedachten IVO MECHELS, Testaankoop, die op EEN (TV), een oproep deed:
ELECTRABEL MOET CONSUMENT EEN TICKET GEVEN. BIJ EEN KLACHT VAN DE CONSUMENT. DEZE KLACHT DIENT TE WORDEN BEHANDELD BINNEN REDELIJKE TERMIJN. GEDURENDE DEWELKE FACTUREN WORDEN OPGESCHORT.
graag jullie advies
(nadruk, op welke wetsartikelen werden overtreden)