Contract van onbepaalde duur in de horeca

Tope
Topic Starter

Contract van onbepaalde duur in de horeca

#1 , 21 mar 2011 11:49

Mijn dochter heeft een job aangenomen in een eetcafé.
Tot aan de paasvakantie werkt ze deeltijds - drie dagen telkens drie uur.
Zij heeft aangedrongen op een contract van onbepaalde duur, waardoor ze ook kan bijstempelen.

Tijdens de paasvakantie gaat het café dicht en wordt de jaarlijkse vakantie opgenomen.
Daarna zou ze een vast contract krijgen van 38 uur per week.

Zij wist vooraf dat de zaakvoerster is een heel moeilijk mens is die op alles en nog wat opmerkingen heeft.
Ze had echter niet verwacht dat het zo erg zou zijn.
Bovendien lijdt ze aan een aandoening waarbij ze stress moet vermijden.
Na één week is ze al ziek en ze kan daar onmogelijk blijven werken.

Een telefoontje naar de vakbond heeft haar geleerd dat ze nu in de rats zit.
Als de zaakvoerster haar geen C4 wil geven dan wordt ze door de RVA geschorst tenzij ze direct een nieuwe job vindt voor tenminste 4 weken.

Ze gaat vandaag ziek werken en ze zal proberen een gesprek aan te gaan met haar werkgeefster, maar we denken dat dat niet veel zal uithalen.

Heeft er iemand een suggestie hoe ze onder dat contract kan uitgeraken en haar recht op stempelen kan behouden.
Kan een briefje van haar behandelende arts hier vb uitkomst bieden?

Alvast bedankt voor wie ons kan helpen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2011 12:43

Indien je stress wil voorkomen, moet je niet in de Horeca gaan werken. :?
Laatst gewijzigd door mava105 op 21 mar 2011 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Turaki

#3 , 21 mar 2011 13:52

Enige dat ze kan doen, is bij ziekte naar de dokter om thuis te mogen blijven. Indien dit vaak genoeg gebeurt, zal ze wel haar ontslag krijgen.

Reclame

siesken

#4 , 21 mar 2011 15:00

met stempelen kan je geen stress krijgen in haar geval

Tope
Topic Starter

#5 , 21 mar 2011 19:40

Mijn posting heeft duidelijk de indruk gewekt alsof mijn dochter niet wil werken en zoveel mogelijk wil stempelen, maar niets is minder waar.
Ze heeft geen problemen met het werk an sich, maar kan het niet aan dat ze zelfs tijdens haar inwerkperiode op zo'n brute wijze op haar fouten gewezen wordt.

Ondertussen is er een gesprek geweest tussen beide partijen en heeft de werkgeefster begrip getoond voor het probleem.
Het is alleen afwachten of er iets in haar houding zal veranderen.

Ik vind het evenwel niet prettig om op het Juridisch Forum dergelijke reacties te krijgen op mijn ernstige vraag.

Fore

#6 , 21 mar 2011 19:49

Het gesproken woord zegt meer dan een geschreven boek.

Afhankelijk van de invalshoek kun je een geschreven zin op zoveel manieren interpreteren.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Werkloosheid”