paarden houden

maugham
Topic Starter

paarden houden

#1 , 25 jan 2007 17:29

Mogen huurders zonder schriftelijke toestemming van de verhuurders paarden houden op het pand dat ze huren. Het betreft een woonhuis met kleine stalling, wel geschikt voor een paar schapen, maar niet voor twee paarden. De weide is ongeveer ??n vierde hectare. Overal liggen mesthopen en heel de weide is ??n modderpoel. Er is geen grassprietje meer te zien, omdat die weide veel te klein is voor twee paarden. Er ligt zelfs een hoge mesthoop op het gazon aan de achterdeur. Mogen zij zomaar ongevraagd paarden houden? Is dat een reden om hen te doen verhuizen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999

#2 , 25 jan 2007 17:37

ik betwijfel dat zeer,

maar als ze ooit vertrekken heeft u wel het recht dat op die weide terug gras
gezaaid wordt maw dat de weide terug in dezelfde staat is als bij intrek alsook het gazon

maar u zal dienen te bewijzen dat de weide nog geen modderpoel was bij intrek

zonder "plaatsbeschrijving" van de weide bij intrek is het uw woord tegen dat van de huurder

maugham
Topic Starter

#3 , 25 jan 2007 18:02

Er is dus nergens een wettekst in verband met het houden van dieren, paarden enz.?

Reclame

koen999

#4 , 25 jan 2007 18:05

het gaat om een weide ik zie geen reden waarom er geen dieren mogen opstaan.
ik weet niet of er een minimum oppervlakte bestaat waarop je een paard mag plaatsen, ik veronderstel van niet gezien paarden in een manege ook maar op 16 m2 gestald staan

maugham
Topic Starter

#5 , 25 jan 2007 18:24

De kleine stal is wel niet geschikt voor paarden. De vensters zijn verdwenen, de paarden hebben ze waarschijnlijk uitgestampt; daarbij in een manege staan de paarden 's winters op stal of op een verharde bodem buiten de stal zodat ze de weide niet kunnen kapottrappen. Die weide is veel te klein voor twee Arabieren, temeer daar ze maar de helft van de weide gebruiken, de andere helft staat vol distels en netels, ze kijken er niet naar om. De eerste weide is ??n diepe modderpoel bij regenweer. De dieren zullen aan hun hoeven ten onder gaan. De huurders zijn marginale types. zij is zogezegd studente, hij is enkele maanden gelden zelfstandig paardentrainer geworden.. Waarschijnlijk zijn het drugdealers. Ze schijnen nochtans over veel geld te beschikken, hebben beide een auto, hij een jeep, het is al zijn derde op een jaar tijd, zij rijdt ook al met haar derde personenwagen.

koen999

#6 , 25 jan 2007 18:33

tja dan nog

een onverharde stal is , mits er voldoende stro in ligt, voldoende voor een paard

en zelfs al zou dat zo niet zijn dan nog is het geen reden om een huurder buiten te zetten hoogstens om de dierenbescherming eens te contacteren.

ik zou zeggen zolang ze netjes de huur betalen geen actie ondernemen,
misschien nu wel al een mailtje sturen dat ze bij het verlaten van woonst en weides terug gras zullen moeten zaaien of een schadevergoeding betalen en vragen de ontvangst van de mail te bevestigen

maugham
Topic Starter

#7 , 26 jan 2007 07:44

Hartelijk bedankt voor uw antwoord

Terug naar “Huren”