BANKUITTREKSELS

dvh
Topic Starter

BANKUITTREKSELS

#1 , 26 mar 2011 21:51

HALLO IK WOU HET VOLGENDE EENS VRAGEN?IK HEB EEN COLLEGA EN DIE ZIT IN DE PROBLEMEN MET EEN ERFENIS.HIJ EN ZIJN ZUS HUN VADER IS OVERLEDEN EN ZE ZIJN DAN NAAR DE BANK GEWEEST OM AL DE REKENINGEN TE LATEN BLOKKEREN MAAR ONDERTUSSEN WORDEN WEL DE OPENSTAANDE REKENINGEN BETAALD ZOALS BEGRAVENIS MAAR ER ZOU OOK GELD ZIJN AFGEHAALD DOOR ZIJN ZUS ZONDER ZIJN MEDEWETEN.KAN HIJ DIT CONTROLEREN DOOR BV.BANKUITREKSELS,IK HAD AL GEHOORD DAT ER GEEN UITREKSELS WORDEN GEGEVEN NA EEN STERFGEVAL.

ALVAST BEDANKT

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 mar 2011 22:17

Uiteraard kan hij dat controleren. Trouwens de rekeningen blijven geblokkeerd tot hij tekent voor akkoord voor vrijgave. Indien nodig weigert hij te tekenen voor vrijgave zolang hem geen inzage wordt gegegeven van de uittreksels.
Klopt ook niet dat er geen uittreksels meer worden gegegeven na sterfgeval.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#3 , 27 mar 2011 13:47

@ dvh
Wanneer je nog eens een berichtje plaatst op dit forum, wil je dan je hoofdletterslot (Shiftlock) uitschakelen. Berichtjes plaatsen in hoofdletters druist in tegen netetiquette. Je schreeuwt dan. Vele forumleden storen zich hieraan.
Zie berichtje in je postbus van dit forum! (nieuwe berichten) :D

Reclame

Fore

#4 , 27 mar 2011 16:29

en het feit dat dit irritant leest :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

wanton

#5 , 27 mar 2011 17:34

Na een overlijden worden de bankrekeningen van de overledene geblokkeerd. Meestal is de bank bereid de facturen te betalen van begrafenis , kliniek en aanverwanten. Zij mogen echter NOOIT geld geven aan een kind-erfgenaam. Hier gaat de bank in fout. U krijgt wel bankuittreksels , u kan ook een controle doen met een copie van de brief van de bank aan de Registratie met de saldo's bij overlijden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Successie- & Registratierechten”