terug te krijgen belasting doorgezonden naar ex

baspat
Topic Starter

terug te krijgen belasting doorgezonden naar ex

#1 , 09 mar 2011 19:31

Hallo
ik ben in echtscheiding en ben van huis weg sinds oktober 2010 . Ben dit gaan meedelen aan de belastingen en gaf mijn nieuw bankrekening
kreeg brief thuis dat alles gesplist werd en dat mijn ex recht had op 0 en ik op de terug te geven som
nu kreeg ik vandaag een brief thuis gestuurd dat het bedrag op rekening van mijn ex werd gestuurd , wat moet ik nu ? kan er hiervoor een klacht worden neergelegd , zijn hier wetten voor dat zij dat geld ontvangt en ik niets???? want natuurlijk delen zal zij niet doen
met vriendelijke groeten voor uw aandacht van deze

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako

#2 , 10 mar 2011 15:08

In neem aan dat je je aanslagbiljet van de belastingen hebt ontvangen.

Hierop staat normaal vermeld dat je, indien het rekeningnummer niet correct is, je dit schriftelijk moet meedelen aan de administratie. Doe dit dan ook zo. Helemaal niet nodig om klacht in te dienen,...

Ook kan je eens bellen met de administratie (telefoonnummer staat er normaal op), leg het probleem uit en zij kunnen je ook verder helpen. Ze zullen ook zeggen dat je dit schriftelijk moet melden, maar zij kunnen alvast de betaling tegenhouden tot ze uw nieuw rekeningnummer schriftelijk hebben ontvangen
(als je niet belt kan het zijn dat het geld overgeschreven is voor zij jou brief hebben ontvangen)

baspat
Topic Starter

#3 , 12 mar 2011 13:31

ja het is wel wat er gebeurd is , het geld werd al op mijn ex haar rekening gestuurd , en ik vooral ter plaatse gewesst om alles duidelijk ginder af te ronden, zodus wat kan ik nu doen zodat dat geld mij gerug word gevorderd
mvg

Reclame

Turaki

#4 , 12 mar 2011 17:37

Indien u een aanpassing van uw rekeningnr tijdig had doorgegeven, dient u de belastingen te melden dat zij het geld op de verkeerde rekening hebben gestort, en u uw geld niet heeft ontvangen. Hoe de belastingen het geld terug krijgen van uw ex, is dan hun probleem.
Indien deze aanpassing echter niet tijdig is gebeurd, dient u dit rechtstreeks aan uw ex te vragen, best via een AS.

peter kvm

#5 , 05 apr 2011 11:14

De teruggave staat op 2 namen. De splitsing die door de controle werd uitgevoerd is indicatief en niet tegenstelbaar aan derden, tenzij u gehuwd was met een huwelijkscontract houdende scheiding van goederen.

Het is dus perfect mogelijk dat de teruggave integraal werd aangewend voor een openstaande schuld gevestigd op de inkomsten van uw ex... (vb een aanslag die betrekking heeft op het jaar na feitelijke scheiding).

Indien er geen sprake is van een aanwending en het bedrag simpelweg op een verkeerd rekeningnummer werd overgeschreven, dient de administratie het nodige te ondernemen opdat het geld terug bij u komt. Vergeet in dit geval zeker niet om interesten te vragen (doe de aanvraag per mail of per brief)!

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”