Welk KI aangeven

Hubert2725
Topic Starter

Welk KI aangeven

#1 , 05 apr 2011 21:41

Ik bezit momenteel een appartement waarin ik woon en een handelspand dat ik verhuur.

Momenteel geef ik het KI van het appartement waarin ik woon niet aan (geen lening meer voor lopen).
Het handels-KI en huur (bruto) geef ik vanzelfsprekend aan (codes 1109/1110).

Nu overweeg ik de aankoop van een opbrengsthuis. Hiervoor zou ik een lening aangaan. Het KI hiervan is beduidend hoger dan dat van mijn appartement.

Is het correct dat ik ervoor kan kiezen het KI van mijn eigen woonst aan te geven, en in de plaats dat van het opbrengsthuis niet aan te geven?

Voor de volledigheid, wat betreft de hypo-leningen vul ik enkel de betaalde intresten op mijn belastingbrief, geen kapitaalaflossingen (bouwsparen / langetermijnsparen / ...) aangezien ik geen beroepsinkomsten heb (dit brengt dus niets op).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gebruiker

#2 , 05 apr 2011 22:50

Voor de volledigheid, wat betreft de hypo-leningen vul ik enkel de betaalde intresten op mijn belastingbrief, geen kapitaalaflossingen (bouwsparen / langetermijnsparen / ...) aangezien ik geen beroepsinkomsten heb (dit brengt dus niets op).
Heb je geen enkel andere vorm van inkomsten behalve die huurinkomsten (pensioen, werkloosheidsvergoeding, ziektevergoeding, diverse inkomsten, wat dan ook...)?

Die hypothecaire leningen dateren van welke datum en voor welk gebouw werden die afgesloten?
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 05 apr 2011 23:15

Men kan enkel kiezen tussen de KI's van de woningen die men zelf bewoont. Niet van verhuurde woningen, die moeten steeds worden aangegeven.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”