Kosten deur

Fore
Topic Starter

Kosten deur

#1 , 01 apr 2011 17:30

Effen een korte situatie schets:

Er is gisteren een glazen ruit gesneuveld in een gemeenschappelijke deur. Doordat een persoon deze te hard heeft toegedaan ofzo (aangezien ik het niet gezien heb, weet ik de omstandigheden ook niet volledig).
Nu hing er vandaag een papier:

De kosten van de deur gingen verdeeld worden over iedereen.
Kan ik deze kosten weigeren, omdat ik niet degene was die de ruit heeft laten sneuvelen?

Er zou ook een brief gestuurd en ik citeer:

'En tevens zullen al jullie ouders ook een brief ontvangen over de onacceptabele toestanden hier'.

Ik neem aan dat hiermee bedoeld worden:
- de vele fietsen in de gang (ik heb hier geen fiets staan)
- de rommel in de keuken, voornamelijk in de gemeenschappelijke keuken boven (die ik nooit gebruik en de gemeenschappelijke keuken onder eigenlijk in dezelfde toestand achterlaat als ik ze vind)
- Mogelijk dat douche 1 altijd onder water staat (daarom heb ik altijd douche 2 gebruikt)

Kan deze persoon zomaar een brief hierover schrijven

Ps: moest het niet duidelijk zijn: Ik zit op een kot

EDIT:
effe contract nagelezen:
De huurders worden vermoed solidair aansprakelijk te zijn voor niet aanwijsbare schade aangebracht aan de gemeenschappelijke delen en aan de veiligheidsinstallaties, voor zover het niet gaat om
herstellingen ten laste van de verhuurder, normaal gebruik, onderhoud of slijtage.

Tot hoever gaat dit op?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2011 18:40

Gemeenschappelijke deur is voor de eigenaar... is geweten wie het gedaan heeft.
zo ja is het voor die persoon.
Natuurlijk als in jullie contract staat dat dat iedereen zal bijbetalen voor de schade is het wat anders.

Jullie ouders hebben die mee getekend?? bent u nog minderjarig???

Heb ook eens zo'n grapje gehad met mijn zoon van 19 .... was bij de inschrijving .... secretariaat vroeg of ik mee wilde tekenen... waarom u bent de ouder???
leuke discussie neen ik WAS de ouder .... het werd uiteindelijk wel wat bitsig .... tot ik voorstelde de zaak verder te bespreken met iemand van de directie op MIJN bureau.
Moet zeggen dat na enkele gesprekken men daarna de teksten heeft aangepast.....
Het huishoudelijk reglement moet wel gerespecteerd worden maar bv voorde fietsen kan hij de eigenaars aanspreken en idd sancties opleggen als het voorzien is in het contract

Aangesloten bij Kotweb??

Fore
Topic Starter

#3 , 01 apr 2011 18:56

Ik ben niet minderjarig

Mijn ouders hebben dacht ik wel meegetekend

is een gewoon standaard contract voor koten

dus eigenlijk ben ik ook een beetje afhankelijk van de persoon die dat raampje had gebroken, of die het meld of niet

Reclame

Fore
Topic Starter

#4 , 03 mei 2011 18:03

Vandaag hebben mijn ouders een aangetekend schrijven gehad dat er extra kosten zullen worden aangerekend voor volgende punten:
Verdwenen bestek (ik heb mijn eigen bestek)
de stang van de stofzuiger is verdwenen (nooit gebruikt)
er zou blijkbaar een brandblusser verdwenen zijn
doordat er afval zakken blijven staan, zou er schade zijn aan muur (ik kan persoonlijk geen schade zien)
zoals in mijn eerste post een ruit in een deur gebroken

kan ik deze kosten betwisten?

linkje naar mijn huurcontract:

http://www.artesis.be/sovoha/upload/doc ... Kotweb.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mei 2011 19:50

Gezien art 13 in het door u bijgesloten kontrakt, zal je moeten betalen. Alle niet aanwijsbare schade zullen solidair worden gedragen. Dat wil wel zeggen dat alle bewoners een bedrag zullen moeten betalen, tenzij de schuldigen zich kenbaar maken.

Fore
Topic Starter

#6 , 03 mei 2011 19:52

tenzij de schuldigen zich kenbaar maken
daar vrees ik voor

Fore
Topic Starter

#7 , 04 mei 2011 17:17

Vraagje: Ik ben pas op kot sinds januari

Sommigen dingen zoals de brandblusser en bestek dateren van voor ik er zat. maakt dat iets uit?

Vandebos

#8 , 04 mei 2011 17:29

Enkel als je het kan bewijzen.

Terug naar “Huren”