Zaak in thailand minder dan 90 dagen in belgie--belastingen?

FNSB
Topic Starter

Zaak in thailand minder dan 90 dagen in belgie--belastingen?

#1 , 08 mei 2011 16:44

Ik ga een zaak opstarten in Thailand, waar ik reeds een woning heb
om via daar als freelance dienstverlener te werken wereldwijd,
Dit wil zeggen dat ik daar belastingen betaal via mijn zaak en ook personenbelasting.
daarom wil ik er ook zeker van zijn dat ik in België NIET meer belast word.
Het is ook zo dat ik minder dan 90 dagen in belgië zou verblijven
en GEEN inkomsten meer heb in belgië...
is het nodig om mij voledig laten uit te schrijven in belgië? Of is er een andere mogelijkheid?
aangezien ik ooit misschien moet terug komen wonen belgië (Hopelijk niet) is uitschrijven wat omslachtig .

Hoe moet ik dit regelen ....
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Alle hulp is welkom
Alvest bedankt voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 mei 2011 23:11

Indien u minder dan 90 dagen per jaar in België gaat verblijven dan kunt u hier niet meer gedomicilieerd blijven.
Zo u hier -voorlopig- toch gedomicileerd blijft dan blijft u hier belastingplichtig. Wat dat juist inhoudt voor uw inkomsten in Thailand hangt af van het feit of er al dan niet een bilateraal verdrag bestaat ter vermijding van dubbele belasting.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

westhoek

#3 , 09 mei 2011 08:32

Moest ik van u zijn, FNSB, dan hield ik een been in België, of zorg ervoor dat je terug kan komen. Je 'eigen' woning in Thailand is alvast de jouwe niet. Een farang kan er geen woning kopen, tenzij allerlei constructies, en dan nog heb je er een minderheid, en hetzelfde geldt voor je 'eigen' zaak. Ik ken TH ook vanwege een Thaise vriendin, en was er al indien hun wetten niet zo farang-onvriendelijk waren geweest. Als vreemdeling trek je er altijd aan het korste eind.
Hou alvast iets opzij en vertrouw er niemand.
Doch wens ik je veel succes in je nieuwe leven, geschreven vanuit TH (in verlof, en begin me al te vervelen :-) )

Reclame

FNSB
Topic Starter

#4 , 09 mei 2011 09:49

Bedankt voor de reacties ik weet nu toch al iets meer....

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”